Författare Ämne: Temperaturkompensator ger mysko fenomen??  (läst 2471 gånger)

Micke_nr5

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Temperaturkompensator ger mysko fenomen??
« skrivet: december 01, 2008, 11:51:33 »
Hej alla...
Har ett litet problem med min volvo 360 -83:a b19a...eller flera egentligen.

På slutet har bilen börjat gått riktigt dåligt för mig och har inte haft någon tomgång överhuvudtaget, bara dör när jag släpper på gasen + att den har gått riktigt fett (svarta tändstift och mycket förbrukning).

Igår rev jag itu hela förgasaren och gjorde rent den å greja.
Ingen förbättring.

Sen efter att ha läst runt mycket på det här forumet och andra forum kommit fram till att jag troligtvis saknar en temperarurkompensator på min förgasare...det sitter nämligen ingen där  :) Bara ett hål rakt in i förgasaren.

Va tror ni? Kan den saken vara boven i det hela? Har även ett till mysko fenomen jag länge velat ta upp på detta forumet.
Det är nämligen så att bilen dör för mig när jag svänger vänster, och endast vänster. Svänger jag höger så går det bra.
Bilen liksom dör för mig och blir till att "hoppa". Gasar jag däremot till och ger han rikligt med gas i vänsterböjar kan han få fö sig att gå bra.  ???

Kan temperaturkompensator ha med detta problem att göra också eller är det nåt annat?

Och har nån förslag på vart man får tag på nå dylikt? Är det skroten som gäller och en ny förgasare eller finns det bra sidor som har sånna reservdelar?

Det är en Zenith förgasare CD175.

Tacksam för ideer och förslag!!

/Micke

Vinterbil - Volvo 360 GLS `83

Sommarbil - Audi S4 Avant `99

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Temperaturkompensator ger mysko fenomen??
« Svar #1 skrivet: december 01, 2008, 12:05:39 »
Välkommen till forumet! ;D

Här har du en länk: http://www.misab.se/cd.htm

Men jag tror nog det blir billigare att köpa hela förgasaren på en skrot! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.