Nix inte den. Den jag köpte är en Volvo 340GL -88, 3 dörrars, vit med lite rost, tonad, alu fälgar, och ett märke av forumets namn på framrutan övre delen. Köpte den av en Fredrik i Uppsala som hade väldigt många volvo bilar.
En följdfråga dock. Kan det stämma att bilen har 110hk som det står i vvs register?
En ful grej var dock att den tidigare ägaren hade plockat bort luftfiltret innan jag köpte. Märkte det när jag kom hem. Tur var att biltemas sportfilter passade rakt av. Tråkigt att jag kommer få köpa nytt när besiktningstiden kommer. Nu kommer ni säkert bli sura på mig men bilen skall användas som vinter/drifting bil eftersom att jag vardagligen kör en Saab ng900 2.0T som går lite fortare än den här bettan.
Dock är komforten förvånandsvärt hög i den förutom ljud från avgasröret i kupen "BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH" låter den när man gasar haha 
Mvh marre
Okej.. någon i Uppsala vet jag inte om att vi har här på forumet men så är vi oxå ganska många registrerade.
Jag är så hemmablind så glömde säga det uppenbara, B200F har ca 110hk! Ibland förekommer siffran 106hk oxå. Beror väl på om man frågar Volvo eller VV tex.
Du ska inte behöva köpa nytt (originalfilter) för att klara besiktningen! Jag har aldrig provat att besikta med sportluftfilter men kan tänka mig att många andra från 300 power testat varje år!
Vi blir inte arga på dig för att du vill köra inspirerat med en körglad bil som Volvo 300! Särskillt inte när du annars kör Saab, kul att du inte är lika märkestvångsbunden som jag

Avgasljud? Då har du ett läckage nånstans under bilen va?
Nu måste nån skyldig träda fram och säga att de ägt din bil tidigare