Författare Ämne: Vars kan man köpa en Termotidkontaktgivare?  (läst 3549 gånger)

P1an

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Vars kan man köpa en Termotidkontaktgivare?
« skrivet: januari 03, 2011, 12:49:28 »
Jag tror att min Termotidkontaktgivare är dålig då bilen drar ca 1.6 liter milen

Det är denna givare jag menar: http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=4294.0;attach=12352;image

Alltså nr3 på denna bild: http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=4294.0;attach=12345;image

Är det någon som vet vars den finns att köpa? Typ Meca eller Mekonomen eller ska man höra med Volvo?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Vars kan man köpa en Termotidkontaktgivare?
« Svar #1 skrivet: januari 03, 2011, 21:02:14 »
Som du säger, Mekonomen, Meca eller liknande. Vill minnas att Mekonomen har ganska mycket till våra bilar så börja där.
Kan vara så att termotiden finns på fler bilar så då kanske Volvo har kvar i sortiment oxå.

Annars går det ju bara koppla ur den och provköra en tank för att se om det gjorde skillnad. (Om det går att kallstarta med den urkopplad).
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

P1an

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 03, 2011, 23:17:37 »
Jag har kollat på både Mekonomen och Meca men hittar den inte på deras hemsidor. Jag har regnr NBN741, nån annan kanske hittar? :P

Jo de är så jag gör just nu men de verkar som den tar mindre nu enligt tankmätaren.
Jag sätter dit kontakten då den ska startas sen då den är igång drar jag lös den direkt :)

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 04, 2011, 00:09:58 »
Jag har kollat på både Mekonomen och Meca men hittar den inte på deras hemsidor. Jag har regnr NBN741, nån annan kanske hittar? :P

Jo de är så jag gör just nu men de verkar som den tar mindre nu enligt tankmätaren.
Jag sätter dit kontakten då den ska startas sen då den är igång drar jag lös den direkt :)

du för klippa ena kablen till givaren å dra in till en knapp i bilen, eller nej gör inte det föresten, det är så lätt att det blir en permanent lösning då ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

P1an

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 04, 2011, 00:39:50 »

du för klippa ena kablen till givaren å dra in till en knapp i bilen, eller nej gör inte det föresten, det är så lätt att det blir en permanent lösning då ;)

Haha näe precis! Kan nog bli att man inte orkar göra de ordentligt då :P så nån som vet vars man kan få tag på en Termotidkontaktgivare?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: januari 04, 2011, 08:13:11 »

Bra då verkar du ju hittat att det är den som är felet.
Hittade inte heller den på Mekonomen.

Du får väl kolla med Volvo eller skroten. Eller lägga en annons här på forumet.

Du kan kolla skruvat.se och softbildelar.se oxå dom har en hel del.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.