Ok, ämnet har jag tagit upp i samband med en annan fråga under en annan kategori, tänkte att det var vettigare att ställa den här.
Jag har en bromskraftsfördelare (heter så enligt Haynes självhjälpsreparationshandbok) som sprungit läck, det är den äldre varianten från 1984, alltså får jag inte tag på den. Varken ny eller hos skroten, vilket börjar få mig lite frustrerad, det är inte långt kvar till besiktningen och jag har definitivt inte lust att dra om bromsrören just nu.
Enligt boken får man inte reparera denna fördelare utan skall bytas ut, men eftersom jag inte hittar någon så är det inte så lätt att byta ut. Så är det ju så också, att en hel del prylimojjer som inte skall repareras går att grislaga så de fungerar i alla fall ett tag framöver. Jag har inte skruvat loss något än, då jag hellre har en bil med kassa bromsar än en bil utan bromsar.
Frågan då... GÅR det att laga öht? någon som gjort det tidigare? Bara bilen går igenom besiktning så kan jag när det blir lite varmare ute, meka med det där och byta ut hela fördelaren, problemet är att jag inte har tillgång till garage och min kära hustru har ledsnat på att jag använder badrummet som arbetsplats, så det får helt enkelt vänta till sommaren innan jag börjar dona med det där.
Thanks on forehand!
Philen