Författare Ämne: Besikta med turbo?  (läst 3254 gånger)

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
Besikta med turbo?
« skrivet: juni 04, 2011, 09:35:49 »
  Tja jag har införskaffat mig en 945:a tic tyvärr är den automat så tänkte bara plocka turbo och grenrör och kanske lite annat skit också:P för att sedan kastaner i 340:in men undrar hur de går o besikta med turbo? för de va ju inte allt för länge sen de låg en 340/360 på blocket som va besad med turbo:P ska ju inte tok ladda o så bara ha som brukis:) tack på förhand!:D
''Blue M&M's, Red M&M's, they always end up in the same colour'' - Homer Jay Simpson

philen

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Besikta med turbo?
« Svar #1 skrivet: juni 05, 2011, 15:57:12 »
Besiktiga med turbo kan du aldrig göra "lagligt" så att säga. Jag har själv precis gått i banorna men beslutat mig för att strunta i det pga. att det blir alldeles för mycket jobb och för stor risk. Antingen gör du som personen på blocket antagligen gjort, tagit bort turbon och satt i originaldelar vid besiktningstillfällena, problemet då är eventuella flygande besiktningar. Skulle du råka ut för en olycka kan du glömma hjälp från försäkringsbolaget.

Ska du göra allt "by the book", behöver du göra karossen kraftigare, byta bromsar och antagligen resten av drivlinan för att sedan besiktiga hos SFRO som ombyggd bil alternativt amatörbygge. En besiktning kostar ca. 3000 spänn hos SFRO.

http://www.sfro.com/

Så, det går att göra, men det blir mycket jobb  :P

mvh!
Philen
Riktiga bilar har varken styrservo eller AC.