Författare Ämne: cad avdelning?  (läst 4525 gånger)

Elias__

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
cad avdelning?
« skrivet: maj 25, 2011, 14:07:44 »
Hallå, alla behöver vi cad ritningar på flänsar etc ibland och vet att det finns mycket på nätet men utspritt.
jag har samman ställt en hel del och delar gärna med mig !
sen ritar jag även en hel del själv , givetvis skulle man kunna ta betalt för det men varför inte dela med sig så även de utan cad kunskaper kan ta del av billigare delar?
för det är inte skärningen som är dyr det är just cad ritningen och idag finns det mesta på internet men ibland svårt att hitta för den som vill skära  själv för 10 ggr billigare peng än köpt.

så min fråga är , kan inte forumet få ha en klistrad tråd eller arkiv med cad filer man kan ladda ner? ( en "databas" för bra att ha cad ritningar )

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: cad avdelning?
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2011, 13:12:26 »
Det tycker jag absolut!

En tråd under "Fakta/Guider" blir väl bra?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2011, 16:03:30 »
Antingen där, eller under Hemlighuset... Kan ju kanske vara så att en del av materialet inte är sådant som bör publiceras fritt för hela internet.
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2011, 16:11:14 »
Antingen där, eller under Hemlighuset... Kan ju kanske vara så att en del av materialet inte är sådant som bör publiceras fritt för hela internet.

Under hemlighuset (som bara betalande medlemmar har åtkomst till) ligger redan en sådan tråd.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Elias__

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juli 06, 2011, 08:33:14 »
helt glömt av denna tråd  :o  än så länge är man inte en betalande medlem men kan skicka filer via mail till någon som kan lägga upp i tråden, sen har tyvärr min hårddisk som allt är sparat på kraschat men ska se om jag kan få liv i han igen ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: juli 07, 2011, 00:25:40 »
helt glömt av denna tråd  :o  än så länge är man inte en betalande medlem men kan skicka filer via mail till någon som kan lägga upp i tråden, sen har tyvärr min hårddisk som allt är sparat på kraschat men ska se om jag kan få liv i han igen ;)

Jag kan lägga in om du mailar... om du får ut filerna ur disken då  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.