Författare Ämne: Launch control b200?  (läst 3285 gånger)

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
Launch control b200?
« skrivet: september 17, 2011, 17:31:35 »
tja!
är det någon som vet hur det funkar med LC på en b200  ??? jag har kollat runt lite o de ja hört är att man kan använda sig av en ''black box'' (sån moppe pojkar använder för att strypa tändningen vid ett visst varvtal vid en knapp tryckning) men hur ska man koppla in de isåfall. för på moppe vet ja ju att man kopplar in den i CDI boxen. men en bilmotor är ju lite mer avancerad än en mopedmotor.

Tack på förhand!! ;D
''Blue M&M's, Red M&M's, they always end up in the same colour'' - Homer Jay Simpson

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Launch control b200?
« Svar #1 skrivet: september 18, 2011, 01:28:25 »
Om jag inte är helt ute och seglar så ska det finnas externa varvräknare som har inbyggd launch controll. Det bör vara det smidigaste sättet. Annars finns det nog just bara extern Launch Controll i nån liten låda man kan koppla in  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: Launch control b200?
« Svar #2 skrivet: september 19, 2011, 08:40:46 »
Jag har hört om denna varvräknare nu när du säger de:P någon som vet vart man kan få tag i en sådan? ;D
''Blue M&M's, Red M&M's, they always end up in the same colour'' - Homer Jay Simpson