Författare Ämne: Volvo 360GL -88 Projekt Stressfläkt ala b200f Evolution1  (läst 29971 gånger)

Koett

• Betalande Medlem
  • Nykomling
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL -88 Projekt Stressfläkt ala b200f Evolution1
« Svar #40 skrivet: april 09, 2012, 11:46:54 »
Nu har det inte alls händ mycket med den lilla Volvon, den står o samlar damm på parkeringen, har haft fullt upp med Crossen och lite andra roliga projekt som Blästerskåp och kompressor så ni kan nog flytta denna tråd till avstannat projekt så får vi se om det blir nya tag i sommar eller om jag ska sälja den gamle skorven :)
" De flesta lögner om blondiner är falska. "

Kolla gärna in mitt b200F turbo projekt och ge kommentarer och synpunkter!

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7217.0

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #41 skrivet: april 09, 2012, 20:46:45 »
Nu har det inte alls händ mycket med den lilla Volvon, den står o samlar damm på parkeringen, har haft fullt upp med Crossen och lite andra roliga projekt som Blästerskåp och kompressor så ni kan nog flytta denna tråd till avstannat projekt så får vi se om det blir nya tag i sommar eller om jag ska sälja den gamle skorven :)

Nej då tråden behöver väl inte ställas i skamvrån bara för att du gör något annat en tid.  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Koett

• Betalande Medlem
  • Nykomling
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: juni 01, 2012, 22:41:07 »
Lite uppdatering! Bilen klarade vintern galant, inga olje läckage eller kylar läckage alls! håller på o Orginalställer den till besiktiningen, fick ta bort oljekylsadaptern och adaptern till oljetryck/oljetemp också för det fick inte plats med orginal avgas, Var jätte glad och skulle provstarta nu när allt är på plats, har startat den 1 gång under återställandet o då var det inga problem,

Men nu när allt ska vara klart och fungerande, DÅ STARTAR INTE TROTJÄNAREN!?!?!?!?!?!?!? Ingen soppa går fram, pumpen är stendöd så efter ett par timmars klurande och voltmätande så kom jag fram till att bränslepumpsrelät gått sönder? bara sådär? hur kul är det då!!! byglade relät o pumpen surrar så det måste vara det, men fattar inte hur den bara kan gå sönder av att stå i garaget, SUCK! får bli att köpa nytt relä o testa igen nu någon dag

Koett

• Betalande Medlem
  • Nykomling
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: juli 01, 2012, 19:46:06 »
Nu behöver jag lite hjälp här!! Efter att bilen inte startade så var jag o köpte ett nytt bränslepumpsrelä o slängde i bilen, startade klockrent och.var ute o.körde ett tag, allt funkade perfekt, ställde in bilen i garaget o dagen efter skulle kompisen flytta bilen, vrider på nyckeln o bilen står bara o tuggar? Testar igen när jag kom hem o den startar utan minsta bekymmer. Åkte till jobbet o samma sak igen??? Kompisen får inte igång den, åker hem o startar den o tänkte att dom måste göra nått fel men nu idag när jag var i garaget o skulle testa så får jag.inte heller igång den?? Vad är felet? Blir helt snurrig på det här? Pumpen låter inte när tändningen står på läge 2 men det gjorde den inte när jag fick igång bilen dom andra två gångerna heller, nån som har en aning om vad det kan vara?

Bilen är en.Volvo 360gl -88a med b200f, kat och lambda så.det.är väl lh jet antar jag

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: juli 02, 2012, 16:43:35 »
Kolla säkringen till bränslepumpsrelät, samt kontaktytorna och kontakterna till relät.

Säkringen sitter i en skild säkringsdosa i motorrummet mot ena skärmen, tror det var på batterisidan. Pumpen ska inte låtar förräns du vrider så motorn går runt.

Koett

• Betalande Medlem
  • Nykomling
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: juli 08, 2012, 12:47:03 »
Funkar nu! tusen tack för hjälpen :) hade nog aldrig sett dom där säkringarna utan din hjälp :P