Författare Ämne: Bilen dör / problem #45764746  (läst 2564 gånger)

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Bilen dör / problem #45764746
« skrivet: oktober 07, 2005, 18:25:48 »
har ju haft en del tidigare problem men min kärra som ni säkert har läst.

Idag när jag kom hem från jobbet låg jag på reservtanken, skulle åka nån mil med en polare så vi svängde in på okq8 för att tanka. Tankar alltid på jet eller volvo i vanliga fall.
Tankade iaf för 40 spänn vilket blev ca 3.5liter. Åker därifrån, och jag känner att den svarar dåligt på gasen. Lägger i friläget för att rulla fram till en korsning och varvräknaren går i botten direkt. Öppnar huven och rycker lite i soppapumpsrelät, försöker starta utan resultat. Slår på lite allt möjligt under huven och efter det startar den snällt.
Åker ca en mil och saktar in utanför polarens hus, bilen dör igen. Slår på relät och luftmassemätaren (mängdmätaren?) med skiftnyckel och då startar den.
Nästa korsning samma visa.
Åker försiktigt till volvo och tankar fullt, sen verkar den gå fint?  ???

Skroten är stängt nu men på måndag ska jag försöka fixa ny luftmätare och pumprelä.. eller vad ska jag göra? hmmm

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:Bilen dör / problem #45764746
« Svar #1 skrivet: oktober 07, 2005, 18:45:56 »
Prova att stanna och vänta lika länge som det tar att öppna huven och knacka på LMM:n (men utan att göra det) om den startar snällt efter det är det kanske inte LMM:n som det är fel på...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Bilen dör / problem #45764746
« Svar #2 skrivet: oktober 07, 2005, 19:02:14 »
Prova att stanna och vänta lika länge som det tar att öppna huven och knacka på LMM:n (men utan att göra det) om den startar snällt efter det är det kanske inte LMM:n som det är fel på...

Bra ide! Ska bara få den att dö igen då =)