Författare Ämne: Startar inte! Gjorde det igår!  (läst 2614 gånger)

frozen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Startar inte! Gjorde det igår!
« skrivet: juli 17, 2007, 21:45:45 »
Tjenare, ny här på forumet. Har problem med min 344dl -84. Sitter en B14 i den.

Nu till problemet. Körde bilen utan som helst problem och dagen efter när jag skulle ut och starta den, så ville den inte. Har aldrig haft problem att starta den förut, har alltid varit lätt startad. Det hade regnat hela natten så jag misstänkte att det var fukt i fördelaren eller någon av tändkablarna men så var inte fallet.
Startmotorn drar runt och batteri finns. Men jag har ingen belysning när jag vrider på tändningen. temp och bränslemätare står stilla. Dock så funkar belysningen om jag slår exempelvis strömställaren till bakrutevärmare. Den funkar.
Provade att mätta upp strömmen till styrenheten (renix), fanns igen ström dit. Är det någon som har en aning om vart problemet kan ligga.

Har just i skrivade stund sprejat lite elektronikspray på kontakterna som sitter backom säkringsboxen. men inte kopplat tillbak dem och prövat eftersom det regnar så hemskt.  :-\ 

Tacksam för all hjälp. / Erik   

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Startar inte! Gjorde det igår!
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2007, 22:28:14 »
brukar ärja rätt bra bakom säkringsdosan om jag inte misstar mig men annars låter det som något jordfel men jag är ingen mekaniker :-\
Bra, bättre, bredast

frozen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Startar inte! Gjorde det igår!
« Svar #2 skrivet: juli 18, 2007, 08:17:43 »
Provade imorse att kolla alla jordkontakter jag kunde hitta och spreja elektronikspray. Sen kopplade jag tillbaka kontakterna bakom säkringsboxen och provstartade. Whola den startade, allt frid och fröj.  ;D