Författare Ämne: växellådsupphängning  (läst 3014 gånger)

hallon

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
växellådsupphängning
« skrivet: mars 25, 2008, 21:26:03 »
Hej. Jag söker efter en gummibussning till växellådsupphängningen enligt bild (markerad 16) jag har testat på många olika volvo som alla sökt över hela sverige. Jag fick tag i en i sundsvall. Men jag behöver en till. Någon som har något tips eller kanske har en begangnad hemma? Min är helt trasig, så en begangnad skulle göra susen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: växellådsupphängning
« Svar #1 skrivet: mars 27, 2008, 17:23:36 »
Hej. Jag söker efter en gummibussning till växellådsupphängningen enligt bild (markerad 16) jag har testat på många olika volvo som alla sökt över hela sverige. Jag fick tag i en i sundsvall. Men jag behöver en till. Någon som har något tips eller kanske har en begangnad hemma? Min är helt trasig, så en begangnad skulle göra susen.

Tur att jag inte försökte hitta en då.. jag byggde om till Biltema universal istället:
Byggbilder, bild på bussning samt biltema art.nr: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=574.msg41981#msg41981
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

hallon

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: växellådsupphängning
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2008, 18:54:17 »
Tack så mycket. har pratat lite med Mefistofeles och kom fram till att stum montering är mest fördelaktigt i mitt fall. (Isdbil/olaglig bil att köra på byn vintertid med)