Författare Ämne: Extraljus till 360???  (läst 4646 gånger)

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
Extraljus till 360???
« skrivet: januari 13, 2009, 10:44:09 »
Tja nu har jag hittat 3 st hella 2000 lysen hemma och funderar på att montera dom vid grillen men så såg jag att om man skulle kunna öppna huven så måste man ju ha ljusen så långt fram och det skulle ju se galet ut.. så nu undrar jag om det finns någe bra sätt att få dit extra ljusen men ändå kunna öppna huven normalt? jag var lite inne på huvsprintar och köra utan gångjärn men insåg att bilen ska ju till besiktning snart...

Tack på förhand ;)
''Blue M&M's, Red M&M's, they always end up in the same colour'' - Homer Jay Simpson

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Extraljus till 360???
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2009, 12:53:42 »
Tja nu har jag hittat 3 st hella 2000 lysen hemma och funderar på att montera dom vid grillen men så såg jag att om man skulle kunna öppna huven så måste man ju ha ljusen så långt fram och det skulle ju se galet ut.. så nu undrar jag om det finns någe bra sätt att få dit extra ljusen men ändå kunna öppna huven normalt? jag var lite inne på huvsprintar och köra utan gångjärn men insåg att bilen ska ju till besiktning snart...

Tack på förhand ;)

näe det är ju krångligt de där, ett såntdäringa fäste som man sätter bakom nummerplåten då? eller blir det för långt fram? annars under kofånarn då? så dom hänger uppochner skulle de funka?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2009, 14:21:16 »
Är det några stora åbäken du har? På min röda hade jag vanliga fyrkantiga extraljus fram, uppe på kofångaren. Det gick bra att öppna huven, och kan inte komma ihåg att det såg just nå märkligt ut. Dock så skulle ett par stag behövts till dom, och det var ju lite värre...
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2009, 23:00:43 »
aah dom är ganska stora.. men jag har hört talas om fästen som går att vika frammåt så inte lysena blir ivägen.. ska kolla på sådana eller konstruera egna kanske
''Blue M&M's, Red M&M's, they always end up in the same colour'' - Homer Jay Simpson

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 15, 2009, 11:55:55 »
nu vet jag inte vad som menas stora men kolla på zyklon's bil där sitter det ett gäng å endå går det å öppna huven ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 16, 2009, 11:07:47 »
vet du om han har modifierat fästet till lysena?? mina kanske är lite större

Lassekamrat

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 16, 2009, 11:08:22 »
ska kolla