Författare Ämne: Biltema Bakvinge  (läst 6990 gånger)

Svegglan

• Gäst
Biltema Bakvinge
« skrivet: mars 24, 2009, 19:39:07 »
Tänkte köpa Biltemas aluminium-bakvinge, nån som har några åsikter om det? :P Tänkte bara höra , jag tycker iallafall att det skulle se fränt ut :D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Biltema Bakvinge
« Svar #1 skrivet: mars 24, 2009, 19:59:06 »
Tänkte köpa Biltemas aluminium-bakvinge, nån som har några åsikter om det? :P Tänkte bara höra , jag tycker iallafall att det skulle se fränt ut :D

Ser trafikfarlig ut, är den godkänd? Annars blir det väl problem vid den årliga besiktningen  :-\

Jag tycker den skulle vara snyggare med mindre ändstycken eller helt utan men smaken är ju som baken...
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #2 skrivet: mars 24, 2009, 21:03:56 »
Enda vinge som jag skulle tänka mig utöver volvo 300 orginal är Lancia Delta vingen.

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Svegglan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: mars 24, 2009, 21:49:42 »

Ser trafikfarlig ut, är den godkänd? Annars blir det väl problem vid den årliga besiktningen  :-\

Jag tycker den skulle vara snyggare med mindre ändstycken eller helt utan men smaken är ju som baken...

Den är inte godkänd för personbilstrafik, bara för banracing och långsamt gående fordon, men den plockar en bare av vid besiktningen :P

Svegglan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: mars 24, 2009, 21:50:15 »
Enda vinge som jag skulle tänka mig utöver volvo 300 orginal är Lancia Delta vingen.

Konstig vinkel, är den ställbar? :P