Författare Ämne: inressekoll värre drivaxlar  (läst 2406 gånger)

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
inressekoll värre drivaxlar
« skrivet: augusti 13, 2009, 13:02:25 »
funderar på å fixxa två nya drivaxlar/medbringare till 360

blir i nått lite exklusivare material exakt vilket är inte bestämmt med betydligt stabilare än orginal pressade skiten.

skulle det finnas nått intresse att köpa sånna??

kommer använda orginal medbringare å sen svetsa ihop med ny axel/splines.

blir för dyrt att utgå från en hel 100mm axel å svarva hela skiten. priset att utgå från en std bedbringare blir troligen runt 3-400 kr styck med gamla/kassa medbringare i "utbyte"

dvs ni skickar in en trasig medbringare till mej som jag kan ta "plattan" från sen svarvar jag å svetsar dit ny axel å lagerläge å sen värmebehandlar å skickar tebax.

dvs runt en tusenlapp för två med frakt .

//niklas

eller om nån vore intresserad av att köpa et större parti å ha på lager, jags ka bara köra med std bakaxeln ett par veckor till. så det är nu elller inte alls typ iom det är rätt omständigt att spänna upp grejjorna i den cnc fräs jag har för de är lös 4de axel så är ett par timmar inställningstid för att fräsa axen, sen om jag gör 2 eller 10st axlar på en gång kvittar då det kanske är 5-10min max för självaste frästiden :P

hoool

• Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: inressekoll värre drivaxlar
« Svar #1 skrivet: augusti 24, 2009, 23:29:41 »
Jag tar ett par efter du testat så dom håller, bor in finspång så skulle kunna komma och hämta dom!

knotan

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: inressekoll värre drivaxlar
« Svar #2 skrivet: augusti 25, 2009, 21:18:02 »
det visade sej att det inte går å få stabilare axlar dirtekt så länge man ska behålla bolt on.
blir för klent med 25mm axel  :-\