Författare Ämne: Fetto :(  (läst 3303 gånger)

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Fetto :(
« skrivet: september 27, 2009, 00:43:13 »
Idag var det dags för Le Mans! Och för er som inte är insatta är det givetvis gocart tävlingen som festmaskineriet på Linköpings Tekniska Högskola anordnar jag menar :)
För första gången kom jag att tänka på mina 300-power t-shirts i samband med något som har anknytning till fordon. Fast den här gången dök ett nytt problem upp. Eftersom att man är så fruktansvärt muskulös och atletiskt byggd så satt kragen rätt tight runt halsen, obekvämt värre. Satt även som slickat över bröstkorg/mage. Och den är inte tvättad än. Fan att man inte tog XL eller ett snäpp högre :(
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Fetto :(
« Svar #1 skrivet: september 27, 2009, 19:38:37 »
Idag var det dags för Le Mans! Och för er som inte är insatta är det givetvis gocart tävlingen som festmaskineriet på Linköpings Tekniska Högskola anordnar jag menar :)
För första gången kom jag att tänka på mina 300-power t-shirts i samband med något som har anknytning till fordon. Fast den här gången dök ett nytt problem upp. Eftersom att man är så fruktansvärt muskulös och atletiskt byggd så satt kragen rätt tight runt halsen, obekvämt värre. Satt även som slickat över bröstkorg/mage. Och den är inte tvättad än. Fan att man inte tog XL eller ett snäpp högre :(

Sälj T-shirten till en medlem som är utan och lobba för ett nytt gruppköp  :D
Fast du kanske har texten "Stormen" på den?  ::)

Hur gick det i gocarten då?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 28, 2009, 10:47:27 »
Jo, det var ju det också, då måste jag sälja mitt nick, och det är dyrt ;)

Jag körde inte, det är ju jävligt kul, men jag är lite för tung för gocart. Var lagom roligt när vi körde med bl.a. kusinen. Han hade bara kört cykel tidigare i sitt liv, men spöar mig, som har kört bil i 4 år och gocart några vändor. Men han väger knappt hälften av vad jag väger, så efter kurvorna stack han direkt. För försöka anordna en folkrace-tävling istället, där är inte vikten lika avgörande :)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 127
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 28, 2009, 17:27:30 »
Va samma för mig när vi körde go-kart med skolan. Blev omkörd i den sista rakan av typ alla var lite backe då och man hörde hur tungt motorn tyckte det var.  :(

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: september 28, 2009, 20:13:39 »
Jag har motsatt problem.. väger in på ca 70kg och får inte grepp tack vare den låga vikten. Sen tycker jag inte det känns som nån vinst på rakorna heller  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.