Författare Ämne: SÅLD: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)  (läst 4541 gånger)

mrko

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
    • Kurre86s 300-arkiv (spegling)
Hej gott folk!

Har en Volvo 360 GLT från -87 som jag inte orkade ta till besiktningen, så nu står den i vägen på min parkering. Den är som sagt rätt rejält rostig, men om man orkar kan det nog gå att få ordning på den. Dessutom är den avställd så någon slags transport krävs om man inte räknar med att farbror blå tittar åt något annat håll. Den är alltså fullt körbar, men avgaset har gått av så den drar ju lite uppmärksamhet till sig. Utöver det har några mindre lagningar utförts av en klåpare (jag själv). Vad finns det mer att säga... jo, den är från början importerad från Belgien så i reg. pappren står det "F97B INFÖRTS TULLFRITT DISPENS: FRÅN AVGASRENING FRÅNSETT CO-HALT VID TOMGÅNG". Orkar inte skruva loss några delar och sälja/skänka bort löst, vill man ha något får man ta hela bilen.

Bilen står i Mölndal utanför Göteborg. Skulle det mot förmodan finnas flera intressenter så börjar budgivningen på en dosa snus, en dubbel Japp eller nått annat gott, och vill man betala för den även om man är den enda som är intresserad går det också bra.. ;)

Om snön smälter innan jag ledsnar helt på bilen och kör den till skroten så slänger jag upp en bild.

Svar via PM eller i tråden.
« Senast ändrad: februari 25, 2010, 18:49:02 av mrko »

fghjkl

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2010, 19:44:18 »
vilken färg på inredning och kaross, samt 2 eller 4 dörrars?

mrko

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2010, 21:02:46 »
Karossen och inredning är gråa och det är en 4-dörrars (eller 5-dörrars brukar den väl kallas, inte sedan i alla fall). Tog mig ut och klämde av ett par bilder på den. Räcker det för att avgöra färgen? Om inte kan jag ta ett par bilder till i morgon i bättre ljus.

Den första blev rätt mörk, men i nedre vänstra hörnet stämmer färgen rätt bra.

Lite skitig och ostädad, men den är ju gratis. Mittkonsolen saknas inte, den är bara bortmonterad (ligger i baksätet).

fghjkl

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 24, 2010, 21:36:49 »
aja.... bilderna duger men har ingen användnig av inredning  i den färgen ... och den var liiiite långt bort

242 grupp a

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 24, 2010, 21:54:44 »
kan komma och hämta den i morgon om du vill

Mvh Torbjörn 0730774742.

mrko

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: februari 24, 2010, 22:11:09 »
Lysande, skickar ett pm!

mrko

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
SV: SÅLD: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)
« Svar #6 skrivet: februari 25, 2010, 18:50:02 »
Då var bilen bortfraktad  :D