Gå bra över hela registret, Ja tack!
Det är så jäkla svårt att finjustera när man kör förgasarturbo.. Går den för snålt vid viss last går den för fett vid en annan. finjusteringen sker genom att man filar på trottelnålen så mer bränsle kommer och det är så jäla lätt att fila för mkt, så det går åt en och annan soppanål innan man börjar bli nöjd ( å dom kostar ju typ 100 spänn ). Man kan få trottelhäng å då går motorn för fullt! Lite otäkt

Det finns turbonål att köpa men den är ju för 2,1l motor och dom som provat tycker att den hemmafilade gett bäst resultat. Så jag skulle gärna byta till programerbart sprut som MS å slippa förgaseriet, men samtidigt är det kul på ngt sätt efter som det är en så pass ovanlig väg att turbokonvertera idag.
Det intrument jag har idag för att styra spidarna är en fullt justerbar laddtrycksklocka som leder ström till spridarna precis vid inställt tryck, så jag är inte begränsad av en laddtryckskontakt med förinställt tryck tex.
Tack för tipsen Frej! Ska fixa en bättre lambdamätare, hällst en BB så mätningen blir mer exakt..( men den kostar ju satan massa stålar )