Säljer nu min projekt bil då jag inte får någon tid till den.
Bilen är köpt av Peter Schmidt och var när jag köpte den ombyggd med bur, 240 bakaxel med lamelldiff, bmw växellåda 6-växlad som är anpassad för B230, kardan finns och sitter på plats. 3-skivig koppling som passar växellåda och B230 finns också.
Bakaxeln är ombyggd till 4 bult och med skivor och ok med inbyggd handbroms. Vajrar är dragna och fungerar.
Kardantunneln är självklart breddad så att lådan får plats. Lådan, kardan bakaxel mm sitter monterat på bilen.
Hela framvagnen är renoverad. Balken, bärarmarna och lite fästen lämnades in på blästring och pulverlack. Ser bättre ut än nytt. Ihopsatt med polybussningar. Finns även polybussningar till hela bakvagnen.
Det behövs en del eljobb, skulle uppskatta 2 helger om jag själv skulle göra det (är inte så duktig på el) samt att få i en passande motor och att bygga bromsar fram.
Till bromsarna fram så finns det Wilwood ok. Finns även en turbo BW S200 som klarar ca 550hk.
Slumpar iväg den med alla delar för 10000kr vid snabb och smidig affär. Det är tokbilligt men helt ok om den går till någon i klubben som vill bygga klart den. Måste hämtas på trailer då den saknar motor. Chassit är fullt rullande så det är inga problem.
Växellådan får man 6000kr för, koppling med svänghjul 2500kr, turbon 1500kr, Wilwood oken 2000kr bara här är man över de 10000kr. Men tycker det är tråkigt att sälja en fin, 98% rostfri 360 i delar. Då kommer delarna med största sannolikhet i en 940 eller 240 och inte i en 300.
Bilen är vit och 3-dörrars. Har inga bilder då min förra telefon dog. Men ni vet nog hur en vit 300 ser ut.
Bilen finns i norra Stockholm.
Första kontakt på PM där kan ni få mitt telefonnummer.
Jag kan tänka mig att byta till mig tillbehör till en 344. Se min köpesannons. Så har du servo, vinge, c-lås, elspeglar, jalusi, kjolpaket eller något annat kul så kan det tas som dellikvid.