Författare Ämne: Var ska lågnivå, högtalar + stömkabel ligga?  (läst 4817 gånger)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Var ska lågnivå, högtalar + stömkabel ligga?
« skrivet: december 01, 2006, 19:40:10 »
Börjar bli sugen på att bygga ut biljudet..

Därför undrar jag vart det är bäst att förlägga lågnivåkabeln & strömkabeln i bilen.

Batteriet sittter på vänster sida, steget kommer nog hamna på vänster sida i bagaget.
Steget kommer driva även framhögtalarna så högtalarkablarna kommer gå från bagaget och fram till kablarna ut i dörrarna.

Nån som har bra svar på dessa frågor? Har aldrig dragit ljud i 360 innan, bara 240.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

perra__

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Re:Var ska lågnivå, högtalar + stömkabel ligga?
« Svar #1 skrivet: december 01, 2006, 23:52:42 »
jag drog min strömkabel på vänstersida och lågnivån i mitten av bilen, det har aldrig blivit nå störningar i ljudet.

The revenge of the 360.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 02, 2006, 00:01:16 »
jag drog min strömkabel på vänstersida och lågnivån i mitten av bilen, det har aldrig blivit nå störningar i ljudet.

Var det smidigt att dra kablarna så då? Tänker mest på lågnivån i mitten, är mattan delad eller drog du den inte under matta eller nåt? (Har inte spenderat så mycket tid i baksätet så jag minns vad det är för paneler, mattor osv.)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 02, 2006, 01:47:18 »
Ta lös baksätet så kommer du åt ganska bra. Sen är det väl nån grejj där mitt mellan sätena. kommer dock inte ihåg vad det är för någon mojupp eftersom denna är bortplockad på min bil. ett tips kan vara att ta lös den, matten är ganska spänd så för genom en ståltråd odylikt först för att sen med hjälp av den få genom lågnivåkablarna.

Lycka till med kabel draginingen. :)

perra__

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 02, 2006, 11:39:07 »

Var det smidigt att dra kablarna så då? Tänker mest på lågnivån i mitten, är mattan delad eller drog du den inte under matta eller nåt? (Har inte spenderat så mycket tid i baksätet så jag minns vad det är för paneler, mattor osv.)

jag drog den under själva mattan, det var lite bökigt men det gick. jag drog först kabeln längs mittkonsollen och sen ner under mattan. jag tog bort baksätesdynan, det blev mycket enklare då.

The revenge of the 360.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: december 02, 2006, 12:20:25 »
tack för tipsen!! Det ska nog gå bra, jag är ju gnistbög till yrket  :)