Författare Ämne: Skivor  (läst 2883 gånger)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
Skivor
« skrivet: januari 19, 2007, 18:23:13 »
Va på biltema idag och jämförde lite skivor. såg att golf har fina ventilerade skivor med samma bultdiameter som våra. dock va hålet i mitten liiiiiiite större.
men så kollade ja lite närmare då satt inte hålen för pinnbultarna lika. detta störde mej lite då ja kör med golffälgar på min bil.  och de passar prima. som det såg ut där så skulled u itne få på de fälgarna om de skiljde så mycket.
Så är det någon som vet om det går att modifiera. för då måste jag köpa nya bromsok på biltema. tror inte mina klarar de skivorna. omkretsen i övrigt på dem var lika.
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Skivor
« Svar #1 skrivet: januari 19, 2007, 21:01:00 »
Va på biltema idag och jämförde lite skivor. såg att golf har fina ventilerade skivor med samma bultdiameter som våra. dock va hålet i mitten liiiiiiite större.
men så kollade ja lite närmare då satt inte hålen för pinnbultarna lika. detta störde mej lite då ja kör med golffälgar på min bil.  och de passar prima. som det såg ut där så skulled u itne få på de fälgarna om de skiljde så mycket.
Så är det någon som vet om det går att modifiera. för då måste jag köpa nya bromsok på biltema. tror inte mina klarar de skivorna. omkretsen i övrigt på dem var lika.


Bultcirkeln är ju 4x100 om det var det du menade. Annars tittade du nog på fel golfmodell. Men dom nyare har ju 5-bult

Vet att T08R skrivit här på forumet att han skulle montera golf eller corrado bromsskivor. sök så kanske du hittar nåt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Skivor
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2007, 23:45:13 »
Va på biltema idag och jämförde lite skivor. såg att golf har fina ventilerade skivor med samma bultdiameter som våra. dock va hålet i mitten liiiiiiite större.
men så kollade ja lite närmare då satt inte hålen för pinnbultarna lika. detta störde mej lite då ja kör med golffälgar på min bil.  och de passar prima. som det såg ut där så skulled u itne få på de fälgarna om de skiljde så mycket.
Så är det någon som vet om det går att modifiera. för då måste jag köpa nya bromsok på biltema. tror inte mina klarar de skivorna. omkretsen i övrigt på dem var lika.


Bultcirkeln är ju 4x100 om det var det du menade. Annars tittade du nog på fel golfmodell. Men dom nyare har ju 5-bult

Vet att T08R skrivit här på forumet att han skulle montera golf eller corrado bromsskivor. sök så kanske du hittar nåt.

Det var Corrado mener jeg å huske. Ellers kan du gjøre som Flinty og bruke skiver fra Saab 9000 Turbo (tror de er ca 280mm). Ligger bilder av adapter til bromsok og bremser i Flintys prosjekttråd