Uppdaterar denna tråd lite. HEHE
Har bokat tid hos lokala däckfirman som ska göra en framvagnsinställning åt mig. Men för att gardera mig om att det verkligen är hjulvinklar o dyl som är galet, hur kan jag kontrollera det?
Om ni inte ids läsa där uppe så drar min 360 GL oerhört mycket åt vänster. Lite jobbigt nu när jag har uppkörning på 3 veckor, det kommer ju bli en trafikfara nästan.
Tyckte nästan det blev mer också när jag bytte till vinterdäcken, men kan vara lite luft också, det har jag inte kollat. Den drog inte så farligt mycket med sommardäcken, ibland inte alls faktiskt, beroende på fart. Nu prövade jag bara fram och tillbak på gatan och i 30-40 km/h och då drar den "snuuuskigt" mycket åt vänster. Så ställer åter frågan:
Hur kan jag kolla själv vad som hänt? Den gick faktiskt i genom besiktningen i juni nångång och då bör dom väl ha kollat stag osv. så såna grejor bör vara hela. Fälgen kan inte vara sne eftersom sommardäcket också drar ibland.
Så ber på mina bara knän att ni nu gör allt för att hjälpa mig. Har förresten bestämt mig för att ha kvar bilen. Tycker jag lagt ut rätt mycket på den och det är en fin trevlig bil såhär i vinter. Mysig inredning i mörkret också. Få se hur länge den håller. Dom på besiktningen gav mig ett tips att sälja den rätt fort eftersom den höll på ätas upp underifrån.
Tack för mig

/Simon