När jag hade förknaseri på min b14 var den stört omöjlig att få igång när den var varm. När den var kall startade den direkt, i alla väder, däremot när den var genomvarm kunde man få nöta startmotorn med full gas i bortåt 10s innan den hoppade till liv. Nu med insprutning tänder den direkt, helt underbart!
Problemet med min förgasare bestod i flera olika delar som alla gjorde sitt. De största problemen var att tomgångsmunstycket skakade loss med jämna mellanrum varmed den började dra tjuvluft, glödtända, dra ca. 1,2l/mil och blev helt hopplös att köra, samt att förgasaren hade en lätt tendens att flöda vilket gjorde att tomgången blev orolig (stundtals obefintlig) samt att det inte gick att köra mjukt på normalt sätt med den. För att accelerera mjukt stampade man full gas, väntade tills bilen började dra, därefter släppte man gasen till lagom läge. Matade man på försiktigt hoppade hela bilen så att man höll på att slå i huvudet i ratten...
Detta bidrog sannolikt till att se till att bilen fick alldeles för mycket soppa vid varmstart (jag behövde aldrig choka innan det var -5 grader ute), varför jag var tvungen att hålla full gas för att få igång den.