Gällande handbromsen, så prova att ta lös bromstrummorna och kolla så att inte självjusteringen kärvar, eller wirarna, om justeringarna kärvar rivisär och gör rent och smörj med kopparpasta.
Fjädersätet (fjädertallriken) är en klassiker att den rostar, men tallriken går att köpa lös på bla mekonomen, tallriken svetsas sedan dit, glöm bara inte att ta ur stötdämparen först.