Jag var där för att fråga om pris, så ett pris fick jag nog... Kommer dock inte ihåg vilket... Mekonomen däremot tar 737kr för en vattenpump till b14 82-
Inte så blodigt! Det lär finnas två utföranden, vet du mer om detta?
Bättre då att göra ett hus med slanganslutningar och sen köra med elektrisk pump!
Bra ide, skall lägga det på minnet! Finns det någon bil som original har denna lösning?
Onsdagen 080213I kväll har jag rivit värmepaketet. Alltid lika svårt att komma åt på bilar. Till slut fick jag ut det, med för mycket våld!
Varför? Då jag såg kylarvätskans brun slemmiga karaktär och mindes att det använts kylartätning. Detta, för många år sedan, då värmeelementet läckte! Väldigt jobbigt, då glykolångan kondenserar på vindrutan och blir en kletig film. Tänkte göra upp med detta!

Elementet sitter i en behållare som tillsammans med luftintaget, kläms fast på varsin sida om torpedväggen. Skruvarna sitter på motorrumssidan och är 6 st. Bara 4 håller den yttre delen! De sista två skruvarna, sitter väl dolda, bakom kabelstamen [se bild] (obs kolla musbetten

).
Då elementet var borttaget, tryckprovades det med t-luft @ 1,5 bar. Ingen läcka.

Har gjord ett onödigt arbete! Hur som helst det elementet kommer aldrig dit igen!

/Max