Författare Ämne: 1,6 L/milen?!  (läst 22193 gånger)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: 1,6 L/milen?!
« Svar #40 skrivet: maj 02, 2008, 14:53:15 »
ok, tack för alla svar :) är dock lite osäker på alla värden och sånt i: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3980.msg50457#msg50457
Ska iaf etanolkonvertera den till sommaren var det tänkt.

Jag testa iaf att dra loss en kontakt i går som jag misstänkte var termotidkontakten, inringad på bilden, men jag märkte inte av någon speciell förändring av motorbeteendet, men det kanske inte ska va så heller? om det är tempgivaren som sitter gömd under insprutet typ 1dm till vänster, så hittade jag den med ;) en svart rund kontakt.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #41 skrivet: maj 02, 2008, 19:00:39 »
ok, tack för alla svar :) är dock lite osäker på alla värden och sånt i: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3980.msg50457#msg50457
Ska iaf etanolkonvertera den till sommaren var det tänkt.

Jag testa iaf att dra loss en kontakt i går som jag misstänkte var termotidkontakten, inringad på bilden, men jag märkte inte av någon speciell förändring av motorbeteendet, men det kanske inte ska va så heller? om det är tempgivaren som sitter gömd under insprutet typ 1dm till vänster, så hittade jag den med ;) en svart rund kontakt.

Fråga på om värdena så hjälps vi åt!

Etanolkonvertering med höjt bränsletryck är en gyllene medelväg. Att köpa sprut för ett par tusen och mappa om bilen som jag gjorde är överkurs, men kul och lärorikt.

Japp det där är  n o g  termotidkontakten, är inte helt säker själv på "alla" uttag i toppen. Jag har ju min topp lös nu så jag ska ta en bild på den som vi kan kluddra på och lägga in i [vanliga frågor] så vi inte kan glömma bort vad som är vad i framtiden + att alla ovetande kan titta på bilden.

Ja den svarta borde vara tempen.. men rund kontakt vete 17?
Den som har en ensam gul kabel bör vara givaren till själva temperaturvisaren i instrumentpanelen. Sprutet har en egen tempgivare och det är ju den vi är intresserade av i det här fallet.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: maj 03, 2008, 17:34:41 »
Ok :) låter som en bra idé, men jag skulle nog föredra att dra loss lite kablar här och där, det är mer sånt jag kan göra själv ;) men det är väl inte omöjligt att låna lite mätinstrument av nån när det behövs.

Jag kan leta vidare lite och testa mig fram när jag får tid, eller så får jag skaffa fram lite pengar och köpa nya haynes-boken och hoppas att det står där, har den gamla versionen men jag ska bläddra i den med.
En gång 300, alltid 300!

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: maj 03, 2008, 21:46:05 »
Jag kan leta vidare lite och testa mig fram när jag får tid, eller så får jag skaffa fram lite pengar och köpa nya haynes-boken och hoppas att det står där, har den gamla versionen men jag ska bläddra i den med.

Låter bra! Visste inte att det finns två utgåvor av boken! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: maj 04, 2008, 19:23:17 »

Låter bra! Visste inte att det finns två utgåvor av boken! :) /Max
jag har en från typ 1800-talet, men det finns en nyare variant som det står lite mer i ;)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: maj 24, 2008, 15:27:01 »
ok, har tyvärr inte haft tid att varken kolla i boken eller dra ut sladdar, men jag har räknat lite på förbrukningen och kommit fram till att den drar ungefär 1,35 L/milen eller mindre, och då endast hård stadskörning blandat med eco-driving, många kallstarter också. jag vet inte men det känns som att det är en hyfsat normal siffra, eller?
En gång 300, alltid 300!