Författare Ämne: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen  (läst 44535 gånger)

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #80 skrivet: december 28, 2008, 21:52:29 »
Bilder

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #81 skrivet: december 28, 2008, 21:54:04 »
ännu lite

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #82 skrivet: december 28, 2008, 21:56:30 »
imorgon blir det att fösöka få dit motorn och sen svetsa eget motorfäste :)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #83 skrivet: december 28, 2008, 22:07:11 »
ser juh mycket bra ut! :D hur har du tänkt göra motorfästet då?  :)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #84 skrivet: december 29, 2008, 03:15:47 »
Nu var bilderna i ett bra format! Föredömligt att ha bildtexterna i filnamnet! :)

Oljan som vatten, du menar att den var tunnflytande... Jag tror det beror på bränsleinblandning, i gammal olja! :-\ :) /M
« Senast ändrad: december 29, 2008, 15:15:46 av Max »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #85 skrivet: december 29, 2008, 08:12:32 »
ser juh mycket bra ut! :D hur har du tänkt göra motorfästet då?  :)

Tror jag skall kapa av orginalmotorfäste så att två översta bulthålen som kommer uppifrån far bort..sen sätter jag fast det i motorn med hockeypuckar som motordynor ;D :) och svetsar fast det i ramen..så tror jag att jag hör men jag får se ida

Nu var bilderna i ett bra format! Föredömligt att ha bildtexterna i filnamnet! :)

Oljan som vatten, du menar att den var tunnflytande... Jag tror det beror på bränsleinblandning, i gammal oja! :-\ :) /M
Jo den var mycket tunnflytande så det kan sekert vara bensin ;D

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #86 skrivet: december 29, 2008, 21:16:10 »
Nu har det blivit en hel del skruvas :)....och uppstart :D :D
Började med att lägga dit tråget och lite småsaker
Sen lyfte vi i motorn (ganska så trångt) Men efter många om och men så var den där den skulle. sen började jag med motorfestet, kapade av orginal på mitten,och la det där det skulle och svetsade fast, motorn vrider sej inte mycket nu :)
sen allt runtomkring saker fast och sen var det uppstart :D
startade medetsamma och gick som en klocka :) :D sen kylarvätska i och ut och prova,blev faktiskt överraskad :) har bara kört på 1-2 men den värkade gå fint..bara ett problem, att den läkte kylarvätska vid motorvärmaren,
nu återstår bara att fixa avgasröret och lägaget
skall lägg upp bilder snart

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #87 skrivet: december 29, 2008, 21:35:11 »
Bilder :)

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #88 skrivet: december 29, 2008, 21:41:29 »
Bilder

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #89 skrivet: december 29, 2008, 21:43:30 »
bilder

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #90 skrivet: december 30, 2008, 20:12:53 »
var ute och gasade lite ida, laddtrycket kommer ganska tidigt 2-3 tusen varv
och fullt laddtryck vid ungefär 5000varv, :D den laddar 0.5, och så som bilen går nu så räcker det bra till på småvägarna här hemma,vägarna blev direkt mycket mindre ;) :) ;D

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #91 skrivet: december 30, 2008, 20:22:37 »
Ser bra ut! tror dock du kommer få problem med blårykande turbo snart  :-\
ser ut på en av bilderna som att oljereturen inte går nedåt hela tiden ut att det blir lite uppförsbacke innan tråget!
risken är väldigt stor att det blir stop eftersom du inte har något tryck där!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #92 skrivet: december 30, 2008, 21:03:21 »
Ser bra ut! tror dock du kommer få problem med blårykande turbo snart  :-\
ser ut på en av bilderna som att oljereturen inte går nedåt hela tiden ut att det blir lite uppförsbacke innan tråget!
risken är väldigt stor att det blir stop eftersom du inte har något tryck där!


jo den går lite uppåt före tråget men det var lite svårt att få nån annan vinkel, för tråget är ju snett

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #93 skrivet: december 31, 2008, 10:34:01 »
jo jag vet därför satte jag min retur i framkant på tråget!
jag tror du kommer få problem  :-\
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #94 skrivet: januari 01, 2009, 21:18:29 »
Igår fick jag nog ett problem :-\
Bulten till motorfästet hade löst upp sig så att fläkten tog i kylaren,och hade knavat hål i kylaren och fläkten var sönder >:(.Men nu har jag lappat kylaren och satt dit en elfläkt istället :) så nu går den igen :D

Bilder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #95 skrivet: januari 01, 2009, 22:24:27 »
Bra, elfläkt är trevligare på alla sätt och vis! Men synd på kylaren om den inte var dålig innan närkontakten med fläkten.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #96 skrivet: januari 01, 2009, 23:07:50 »
hur har du gjort med tändspolen?
 kör du med renix eller har du bytt till en som normalt sitter på en 700/900?
och i sånt fall hur har du kopplat?

många frågor :-[


Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #97 skrivet: januari 01, 2009, 23:23:31 »
gött med lite knuff i bilen ;) men endå så lirar det ganska bra med turbo och förgasare? det är juh orginal grejjer men endå ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Patte

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
SV: B200k med r-sport turbo sats i åkerbilen
« Svar #98 skrivet: januari 02, 2009, 09:14:31 »
Bra, elfläkt är trevligare på alla sätt och vis! Men synd på kylaren om den inte var dålig innan närkontakten med fläkten.
Nej kylaren var i ganska bra skick faktist :-\

hur har du gjort med tändspolen?
 kör du med renix eller har du bytt till en som normalt sitter på en 700/900?
och i sånt fall hur har du kopplat?

många frågor :-[



Jo jag kör med renix, bara att koppla fast tändkabeln i fördelaren
gött med lite knuff i bilen ;) men endå så lirar det ganska bra med turbo och förgasare? det är juh orginal grejjer men endå ;D
Jo det funckar fint, förgasaren har varit på service för 20tusen km sen så den läcker ingenting :)