Hej på er!
Som rubriken upplyser om är alltså framvagnsbalken, på den i övrigt mycket fina Volvo 360:in som jag har köpt, av (fästet vid vänstra hjulet). Vad jag har förstått så är det här ett ganska vanligt problem, men jag har letat runt här ett tag utan att hitta så mycket detaljerad information. Jag som är ganska ovan vill helst ha en del kött på benen innan jag börja skruva. Det hjälper inte heller att balkjäveln verkar ha ett namn per person som pratar om den.

Jag hade tänkt köpa en ny balk på skroten och sätta dit, men jag har även en svets att tillgå om det är bättre?
Vad ska man hissa i? Det finns väl bara framvagnsbalken och domkraftsfästena där framme? Det kanske får gå med de senare, bara för en gångs skull?
Ska man byta något annat när man ändå håller på, gummidetaljer eller så? Hur hindrar man att balken går av igen, bara kladda på med det starkaste rostskyddsmedlet man kan hitta? Kanske går att förstärka med svetsen, eller måla...? Jag är som sagt ärke-nybörjare, så ni får säga hur det ska göras.
Fler saker att tänka på, och alla synpunkter, är mycket välkomna.
Tack på förhand!