Författare Ämne: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.  (läst 174718 gånger)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #320 skrivet: april 18, 2009, 16:18:11 »
Jag hadde lite tur då vxlreg passade rakt upp i org hålet  :D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #321 skrivet: april 18, 2009, 16:19:31 »
Nu var det dags att hänga upp bakaxeln  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #322 skrivet: april 18, 2009, 16:20:49 »
Fast först satte jag dit tanken.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #323 skrivet: april 18, 2009, 16:22:18 »
När axeln var in mätt o klar så var det bara att bränna dit den  :D
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #324 skrivet: april 18, 2009, 22:25:11 »
Ser skitbra ut! Förutom att det är en stel axel  ;) (Vet inte varför jag är så kär i De Dion, bilens själ)  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #325 skrivet: april 18, 2009, 23:42:30 »
(Vet inte varför jag är så kär i De Dion, bilens själ)  ::)
Kanske för att den är bäst :) Men jag tycker också detta ser skitbra ut och duger nog på en 'bruksbil' och alla som kör 1xx 2xx 7xx och 9xx tycks ju vara nöjda med att köra med stel axel.
Skulle vara skoj att byta till DeDion på en annan Volvomodell eller varför inte på en bmw där skulle det inte vara så mycket jobb :-\

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #326 skrivet: april 18, 2009, 23:53:29 »
BÄST?!
den svenska avundsjukan som tar vid?
det är ju stel axel som gäller om det ska hålla!
kan ni fixa en de dion axel som håller för 500hk?

varför gör ni inget själv istället?

felet med detta forum är att det är bara massa gnäll! så fort någon gör nått bra som för en gångs skull funkar så är det bara gnäll på att det är fel eller nått! sluta för fan!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #327 skrivet: april 19, 2009, 00:19:27 »
BÄST?!
den svenska avundsjukan som tar vid?
det är ju stel axel som gäller om det ska hålla!
kan ni fixa en de dion axel som håller för 500hk?

varför gör ni inget själv istället?

felet med detta forum är att det är bara massa gnäll! så fort någon gör nått bra som för en gångs skull funkar så är det bara gnäll på att det är fel eller nått! sluta för fan!

Jo BÄST :D
Vem är avundsjuk på vad ???
Det är nog inget problem att få axeln att hålla men däremot är det problem med diffarna, och det har inget med axeltypen att göra;D
Många här gör nog något :)
Jag tycker det är bra att Peter testar stel axel också så vi får veta för och nackdelar mot dedion.
Har det någonsin varit gnäll på detta forum ??? vanliga komentarer brukar ju vara 'ser bra ut' 'snyggt' osv men om jag inte minns fel så har du gnällt förut om andras påståenden, ironi, frågor, funderingar och beundran också, så om det är ditt gnäll du avser så har det nog varit lite gnäll på detta forum då :)
Och kan vi inte diskutera olika lösningar utan att vara så jävla allvarligt humorlösa och hacka på varandra som du nu gör så är det helt onödigt att ha ett forum :-[
Ska vi diskutera avundsjuka, gnäll mm kan vi ta det i en annan tråd eller via pm så vi inte förstör Peters tråd i onödan :)
« Senast ändrad: april 19, 2009, 00:33:27 av kullke »

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #328 skrivet: april 19, 2009, 09:32:46 »
Var lite onykter igår men problemet med detta forum är att folk är avundsjuka istället för att säga nått bra!
det är fel på borrningen av bromsar det är fel bakaxel osvosv.. istället för att bra du har bytt till en axel som håller för 500hk så du slipper orginalskiten som inte håller!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #329 skrivet: april 19, 2009, 09:38:43 »
Fredrik om du kollar runt sen med på detta forum så är största delen elektriker inga svetsare och svarvare. samt att peter kanske har nått som kallas för "Livserfarenhet"  ::)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #330 skrivet: april 19, 2009, 10:38:02 »
Det är ju det som är det schysta med det här forumet, man kan ställa frågor utan att bli idiot förklarad för att man inte fattar.

Och att diskutera för och nackdelarna med nånting gör ju bara att flera lär sig hur det är och ska vara.

Jag är då inte avundsjuk jag tycker bara det är fränt med projekt trådar får man en chans att se vad folk gjort och hur det tänkt, alltid lär man såg något nytt och så kommer jag på hur jag ska göra med min bil :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #331 skrivet: april 19, 2009, 14:37:28 »
BÄST?!
Nej men ganska bra. Axeln är ju stel men inte upphängningen. Kolla på det eminenta forumet www.rejsa.nu så får du se att De-dion står sig ganska bra väghållningsmässigt.
Är väl dubbla triangellänkar som är bäst antar jag, samt push-rod för att slippa fjäderns & dämparens vikt ute vid hjulet. I kombination med Alfa-lösningen på bromsar dvs. att ha bromsskivan inne vid diffen så att bromsskivans & okets vikt inte drabbar hjulupphängningen.

Citera
den svenska avundsjukan som tar vid?
Nej jag är inte avundsjuk. Jo på hantverket men inte på materialet. Det är bara kul att Peter lägger sin tid & kunskap & sina pengar på 300-serien. Det livar ju upp hela vårt forum!

Citera
det är ju stel axel som gäller om det ska hålla!
kan ni fixa en de dion axel som håller för 500hk?
Kul att du nämner det, Peter själv kör ju med De-dion och runt 500hk på sin "riktiga" bil  :P

Citera
varför gör ni inget själv istället?
Alla gör som dom vill och så gott dom kan förmodligen. Sen är medlen, metoderna och resultaten lite olika men det är ju bara skoj.

Citera
felet med detta forum är att det är bara massa gnäll! så fort någon gör nått bra som för en gångs skull funkar så är det bara gnäll på att det är fel eller nått! sluta för fan!
Då har vi olika uppfattning om detta forum. Vill inte byta forum för allt smör i Småland.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #332 skrivet: april 20, 2009, 15:05:10 »
Att många här tycker att De-Dion axeln är bäst är egentligen ganska självklart, likasom många av oss tycker att 300-serien är världens bästa bil också.
Det är ju det brinnande intresset för just 300-serien som håller igång oss och forumet.

Peter bygger flera av dom råaste projekten här på forumet, och många är nog ärligt talat avundsjuka (vem skulle inte vara avundsjuk?) för alla har inte kunskapen, pengarna och intresset som behövs alla gånger.

Även om man är avundsjuk behöver det inte betyda att man vill klanka ner på någon annans bygge, som peters som nu i detta fall där det gäller en stel axel. Bara för att många här tycker att de-dion axeln är bäst betyder det absolut inte att den stela axeln är skit. Vi tycker bara att en de-dion som skulle hålla fö samma effekt vore bättre.

Jag tycker Peter gör ett otroligt bra jobb med sina bilar, bara bra updates hela tiden.

Jag tycker inte att kullke och FREJ gnäller över något när de menar att de-dion vore bättre. Är man 300-entusiast så håller man ju självklart på original-grejjerna i första hand  ;)
Antagligen är det lättare att få en stel axel att tåla effekten bättre och då är det ganska uppenbart varför peter använder en sån istället.

Hoppas ingen tar vid sig av mina åsikter och jag hoppas någon förstår min poäng i detta grumliga inlägg.  :)

Kämpa på Peter, vi väntar på nästa update!  :)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #333 skrivet: april 21, 2009, 22:08:36 »
Jag tar på mig att ha klagat/på pekat problemet med borrning av bromsskivor. Anledningen är percis (som det jag förklarat) att det inte är lämpligt på en bruksbil (mitt tycke). Det är Peter som säger att han bygger en bruksbil, hade han sagt att han bygger en ban bil så han jag inte nämnt problemet med borrning av skivorna.

Då det är en bruksbil så ser jag absolut inget fel med att använda en stel axel upphängd i bladfjädrar. Jag tror det kommer fungera precis så bra som Peter har tänkt sig och jätte bra för det endamålet.


Måste bara säga: (så ingen tror att jag tycker något annat)
DU GÖR ETT JÄTTE BRA JOBB PETER OCH DU ÄR EN AV MINA STÖRSTA FÖREBILDER PÅ DET HÄR FORUMET!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #334 skrivet: april 25, 2009, 15:14:16 »
FREJ, vad är det som är orginal i Peters bakvagn på 2½T? det är 760 diff och bmw låda?
det som du pratar de-dion är väl hela systemet med växellådan bak osv inte en vanlig delad axel som sitter på tex BMW dom är ju bra från början men det är inte 360!
den ända som fått det att hålla bra med orginal grejor är ju Filip (zyklon) och det är ett helt under!

klart att alla är oskyldiga nu när jag säger att det verkar som om ni är avundsjuka för vem erkänner att man vill nån något illa?
det märks ganska tydligt vilka som är avundsjuka och inte!
en kille som plockar isär en bromskraftsregulator får 100 inlägg medans folk som bygger riktiga bilar osv får några få kommentarer!

tyck vad ni vill om det jag skriver det är min åsikt och jag har respekt för er som vill lära er osv!
men som du sa t08r om att borra skivorna.. jag tror att peter har koll på läget eftersom han har bra mycket mer erfarenhet än oss andra och sånna kommentarer tycker bara jag är överflödiga!

men för att sumera hela texten så tycker jag att 300 bilar är dåliga bilar! om man ska trimma osv! det finns ingen bil man måste bygga om mer för att få det att hålla!
och just därför är det roligt att bygga på dom också för att inte så många andra gör det och för att det kräver mycket av han som bygger den!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #335 skrivet: april 25, 2009, 17:03:22 »
Fredrik nu är du dåligt påläst om vad de-dion är för något. Det har inget med växellådan att göra.
De-dion är en stel axel men med diffen monterad i karossen (som man har om man har delad bakvagn).
Fördelen med det är att det blir mindre ofjädrad vikt och att hjulvinklarna är konstanta oavsett karossens rörelser (som med en stel axel).
Du kan säkert hitta mer info om de-dion om du söker lite.

Som jag skrivit tidigare så söker väldigt många inspiration här i Peters tråd, det va därför jag påpekade problemet med borrning av skivor på en bruksbil. Det va inte för att jag trodde att Peter saknade kunskapen.


Hoppas få se en lördags update snart från dig Peter, keep the good work coming!

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #336 skrivet: april 25, 2009, 18:49:45 »
Peter är nog alla 300 trimmares stora dröm och förebild!

GO FOR IT!
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #337 skrivet: april 25, 2009, 19:51:11 »
grabbar.. vad ni än tycker o tänker. SKRIV INTE DET I PETERS TRÅD!!! Ge honom all creed han ska ha för sitt arbete istället!

Du vet vad du är peter.. vår Förebild!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #338 skrivet: april 25, 2009, 20:06:30 »
de-dion är väl hela systemet med växellådan bak osv inte en vanlig delad axel som sitter på tex BMW
klart att alla är oskyldiga nu när jag säger att det verkar som om ni är avundsjuka för vem erkänner att man vill nån något illa?
det märks ganska tydligt vilka som är avundsjuka och inte!
en kille som plockar isär en bromskraftsregulator får 100 inlägg medans folk som bygger riktiga bilar osv får några få kommentarer!
Peter har ju lådan bak i 2½T, och det är nog en av de bästa lösningarna men det är mycket jobb att bygga så.
Här vill inte någon något illa vad jag vet, det skulle vara han som kritiserar andras inlägg som han inte behöver läsa om han inte vill som vill oss andra illa då ;)
Om någon plockar isär tex en bromskraftsregulator har han troligen en massa frågor om det så det är bra om han får många svar då eller?
Och ett projekt tycker jag man ska få kommentera och ställa frågor om, är det inte delvis därför man har en projekttråd, för att se vad andra tycker och få kommentarer så man inte behöver göra om andras misstag ???
Men Fredriks projekt kanske inte så många törs kommentera vid dehär laget.
Detta är ett av det bästa forumen så förstör det inte i onödan!!!


Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #339 skrivet: april 26, 2009, 00:45:18 »

Men Fredriks projekt kanske inte så många törs kommentera vid dehär laget.



:) :P

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #340 skrivet: april 26, 2009, 04:38:33 »


Men Fredriks projekt kanske inte så många törs kommentera vid dehär laget.



 ::) ::)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #341 skrivet: april 26, 2009, 15:14:22 »
Hoppas vi alla kan släppa den här diskussionen nu när alla fått skriva sin åsikt om Peters bakaxlar och projekten i helhet.

Inget meckande  från helgen du vill visa oss Peter?  :'(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #342 skrivet: april 26, 2009, 18:58:21 »
Det har inte hänt så mycket tyvärr  :'( så det får bli uppdajt nästa helg.
"don't buy it if you can build it!"

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #343 skrivet: april 30, 2009, 15:53:10 »
Är bakaxeln klar så där eller ska det på nå mer stag som tar upp krafter i sidled?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #344 skrivet: april 30, 2009, 17:01:36 »
Nej det behövs inte nått stag då bladfjädrarna är så gott som stumma i sidled.
"don't buy it if you can build it!"

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #345 skrivet: april 30, 2009, 19:23:43 »
Nej det behövs inte nått stag då bladfjädrarna är så gott som stumma i sidled.

Okej. Det var skönt, lite mindre att göra :)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #346 skrivet: maj 02, 2009, 17:49:44 »
Då var det lördag  :D = updajt.


Fixa en bosch 044 pump,behövde lite nipplar osv så den passar  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #347 skrivet: maj 02, 2009, 17:51:32 »
Gjorde egna nipplar till handbromsvajrarna snål som man är  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #348 skrivet: maj 02, 2009, 17:53:07 »
Även en stödlager balk fick konstrueras av en gammal 4 kants profil  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #349 skrivet: maj 02, 2009, 17:54:58 »
Här syns själva glid delen av kardanstången från jaguar v12 (från 340 med v12) återvining  8)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #350 skrivet: maj 02, 2009, 17:56:00 »
Bränslepumps plåten monterad med nya pumpen.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #351 skrivet: maj 02, 2009, 17:56:56 »
Bakaxeln från en annan vinkel.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #352 skrivet: maj 02, 2009, 17:58:49 »
Nu är fjäderbena klara med kortade dämpare + bytt olja i dom, har även byt fjädertallrikarna  :D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #353 skrivet: maj 02, 2009, 18:00:22 »
Nu har bakaxeln fått lite färg på sej + stålomspunna slangar. luftat o klart  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #354 skrivet: maj 02, 2009, 18:01:55 »
Även amazon stötdämpare är monterade som är 60mm kortare + hårdare än org  :D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #355 skrivet: maj 02, 2009, 18:02:51 »
Åver and ut det var allt för i dag  :)
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #356 skrivet: maj 02, 2009, 19:02:19 »
ser grymme bra ut peter!! =) funderar lite på vart vi ska få plats me våra 3" system ..framme vid växellådan e de sjukttajt o bli ju lite väl lågt o lägga den rakt under ???
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #357 skrivet: maj 02, 2009, 19:30:33 »
vad sägs som ut genom framskärmen zyklon?  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #358 skrivet: maj 02, 2009, 19:38:01 »
hehe fått de förslaget tidigare..men då blir nog farbror blå fundersam vaa?? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« Svar #359 skrivet: maj 02, 2009, 19:39:01 »
du tror inte dom blir det när du ritar två svarta på alla växlar?  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!