Det står fortfarande still med bilen här. Men på fredag börjar sommarledigheten så till helgen kommer jag förhoppningsvis börja demontera bilen och leta rost

Jag tänker börja med att riva ut inredningen och leta rost i golvet. Det är lite murket i golvet vid förarstolen vet jag iaf och jag håller tummarna att det är den enda rosten som är i golvet. När rosten i golvet är ordnat så kommer jag ta tag i rosten i trösklarna och när all plåt som måste bytas är klar så är det dags att gå över ställena där det endast ser ut att vara ytrost.
När rosten är klar så kommer jag ta tag i vägållningsarbetet, dvs ta ner framvagnsbalken och bärarmarna för att boxa dessa, försöka få tag i stålrör och svetsa fast mellan både bakre och främre stötdämpartornen.
Jag måste även få tag i ett bakre reaktionsstag och tjock plåt så jag kan bygga dit ett på vänster sida av bakaxeln.
Det blir även att eventuellt försöka på tag i en krängningshämmare och trycka dit på bakaxeln och kanske någon centimeter sänkning av bilen men får se hur det blir med det, det är fokus på rosten iaf.
Jag får se om det blir till att flytta bak batteriet i sommar eller om jag tar det nästa sommar, jag har lite brist på pengar denna sommar. Jag har fått sommarjobb på min farsas företag iaf men brukar tyvärr inte finnas allt för mycket att göra så får se hur många timmar arbete det blir. Jobbar åtminstone på samma ställe som jag skruvar med bilen så när arbetsdagen blir några timmar kortare än förväntat så är det bara att byta om till mekarkläderna och börja pilla med 345an

Förhoppningsvis så är det inte allt för mycket rost så jag inte behöver spendera allt för många dagar med plåtarbete. Det skulle vara riktigt trevligt att vara klar med lackering och så till början av Juli så jag kan fokusera resten av ledigheten på att få i MSet och reggat in bilen med det. MS och reggning får ta så lång tid det tar, turbon åker då inte på förrän bilen är reggad med MS och om vintern hinner komma innan dess så åker inte turbon på förrän till våren.
Sen funderar jag även på om man skulle trycka i ordentligt med ljudisolering eller bara sätta några få bitumenplattor och sedan mattan på det? Varför jag velar om det är eftersom jag vill hålla nere vikten men det är ju ändå en bruksbil så jag vill ju ha bilen någorlunda tyst i kupén.
Men bristen på pengar kommer nog sätta stopp för att trycka i allt för mycket isolering så det blir nog endast några bitumenplattor och det som är kvar av originalisoleringen och sedan mattan på det, får väl se om man kanske har en stadigare ekonomi nästa sommar så man då kan fylla på med isolering ifall jag känner att det behövs.