på fräsbilden använder jag ett a/r verktyg som jag fick göra för att kunna plana toppen, sitter en invändig svarvbom i den så den tar hela breddan i ett svep så jag körde med den hela tiden, men verkar som att lite aliminum kläggat ihop och förstört ytan på sista skäret så får nog ta och göra om det
sen så var jag ute igår kväll och åkte lite så skulle jag starta bilen efter parkerat och den går ej igång, den går på starten och fläkten startar men ingen instrumentbelysning och inga lyktor tänds heller
blir felsökning nudå
Okej, jag är inte så haj på svarven, har inte svarvat sen elprogrammet på Gymnasiet och det är 12 år sedan

Men bra att du kan det istället

När jag fick en topp planad senast putsade jag av den med smärjelduk för att rugga upp ytan lite, blir så blankt annars att jag misstänker att toppackningen kan glida iväg lättare då vid en spikning typ.
Tråkigt att bilen inte vill starta. Verkar vara elfel så inget fel i motorn förhoppningsvis!
Har du elschema så du kan felsöka lyset bakåt och förhoppningsvis hittar ett gemensamt fel varför lyset inte fungerar och ej heller motorn startar.
Kolla säkringarna men ovanligt att de går sönder. Men kan ju vara nånting som kortsluter någonstans och då går ju säkringen såklart.