Så, då var helgens "provkörning" avklarad, så då kan jag uppdatera lite.

Jag höll på som aldrig förr innan besiktningen, var helt säker på att jag inte skulle hinna med rostlagningen till exempel.
Tror inte jag satt ner mer än 10 minuter sista två dagarna.
I torsdags så lagade jag klart hålet i golvet och skulle fara till farsans verkstad för broms-service och avgasbygg.
Bilen startade, och dog när jag stängde huven... va i...
Jag fick igång den igen, stängde huven försiktigt och började köra ut, när jag körde över kanten vid porten i garaget dog den igen.
Då var jag inte så jätteglad kan nämnas

Minsta lilla grej och bilen dör. Sen var den så svårstartad även med starthjälp,
så jag flyttade över batteriet från bruksbilen istället, vilket avhjälpte och jag kom iväg.
Pillade en del med bromsar, och jag lagade hålen i befintligt avgas istället för att byta för att spara tid,
då jag konstaterade att övriga systemet faktiskt var rätt bra i skick. Hängde på en extra sista ljuddämpare också.
Baklysena var på discohumör och en lampa slocknade medans bromsljuset blinkade när jag blinkade vänster

Visade sig att jag råkat kapa av kabeln till dragkrokskontakten när jag rostlagade och det resulterade i kabelbrand till baklysen..
Fick dra om lite kablar där bak tills allt fungerade igen.
Så var allt frid och fröjd tills jag skulle köra iväg från farsans verkstad, då var den död igen..
Numera med fungerande batteri dock, och startmotorn gick runt men ingen soppa igen..
Farsan ryckte i alla kontakter och sprayade på olja och jävlades, men ingen effekt, sen tittade han på nåt relä på innerskärmen,
och smorde denna, då hoppade den igång. Detta reläet kom vi fram till är till startdosan, och troligtvis är detta vad som krånglat hela tiden, inte soppapumpen.
Åkte hem till garaget och under dessa 500 metrarna hinner en parkerad polisbil se mig och kolla upp mitt regnummer

Åkte in till mitt garage och hoppade ur, öppnade porten och tände lyset så polisen skulle se att jag var vid mitt garage,
och den inte så speciellt fula kvinnan som var ensam i bilen hoppade ur och stoppade mig

"Du vet att din bil har körförbud, är avställd och oförsäkrad?" Och jag hade besiktningstid dagen efter och förklarade läget lugnt och trevligt, varpå jag fick en varning när jag påpekade att bilen ska in i garaget direkt och inte köras mer innan besiktningen.
Besiktningsdagen.
Jag går upp 5 på morronen efter ungefär 4 timmars sömn,
lagar klart rosten och hinner med nöd och näppe ställa iordning det mesta, tanka i en flaska k-sprit (jag vet inte vad besiktningen kollar på en 85a men denna mirakelflaska brukar hjälpa mot allt i avgasväg

) och så vidare.
Skulle spänna handbromsen då den tog ganska dåligt, men efter att ha avlägsnat mittkonsolen så märkte jag att man spände den på annat vis än på 740, så jag gav upp detta, trodde inte den skulle gå genom alls iallafall.
Påväg till besiktningen dör tutan av oförklarlig anledning.
Besiktningen gav mig följande poäng:
En tvåa på nummerskyltsbelysningen bak, en till för vassa kanter på framskärmen (jösses amalia vilken trafikfara) och sista tvåpoängaren för rattlåset vilket var ur funktion.
Ingenting för tuta eller handbroms

Kan väl tyckas vara skittvåor, men jag är glad att det jag inte trodde skulle duga tydligen var okej på besiktningen,
då fick han ändå knappt upp huven och kämpade för att få under lyftpuckarna under bilen.
Han såg inte så road ut när jag kom med bilen när den ser ut som den gör och gav han en knappdosa att starta med,
och såg mest konfunderad ut när han letade rost och inte hittade något att slå ner på

När jag åkte därifrån fungerade tutan mirakulöst igen? Och handbromsen tog lika dåligt, men han kanske missade det.
Enkla saker att fixa till nästa gång, så det är jag nöjd med. Nu är det bara kvar att fräscha upp bilen och köra i vinter

Mer bilder snart! Håller på och rehabiliterar just nu från den här veckan