Måss!
Nu har man äntligen bestämt sig för vad man ska göra med bilen, efter man velat fram o tebax mellan turbo, sprut eller vad den gamla 200k snurran orkar med.
Men nu blir det B23 Weber!
Har min nyrenoverade B23 liggandes på pall här hemma då tanken var att ha den i min 242 -75 (projekt Gatlegal Grp H bil) Men den ligger förnärvarande på is då jag rostlagar amazonen inför våren och jag orkar inte ta itu me en rostholk till direkt efter
Så jag känner att ja kan bygga en lite mer seriös motor tills den är besklar.
Men 360n står bara här hemma brevid garaget. Behöver lite Service i form av bromsar, lite ombyggnad invändigt osv. Rullat på Gotland (bor här) så ingen rost att laga på (fy fan va sköönt!)
Lite bild
Setup:
Kamdrevet ej monterat på bild
Pump
B23 std block, vev och M-stakar med std kolvar
Weber 45or med åsa-nisse sug
Hemmaportad och 2.5mm planad topp 11,5:1 kompf och D-kam med justerbart drev
Carter Bränslepump (ca 270l/h) Med rätt tryck!
grenrör får jag se, finns en här på ön som bygger bra folkracerör så jag får be om första biten o lösa resten sj
Karossen i övrig blir "Farmor-stuk". D.v.s en blåmetallic, välpolerad 364 med kanske några andra hjul samt enklare lättning.
Folkrace Halvbur från b-stolpe och bakåt lackad i samma färg som bilen (beställer hem en komplett ifall man får för sig att bygga fram)
Vitt på all plåt invändigt utom skiljevägg mellan kupe och bagage samt eventuella dörrsidor (aluminium)
Tonade rutor till framdörrarna sitter redan där (man får ju inte visa vad som finns inuti
)
Ev Kina-sportstolar eller riktiga, ej bestämt mig ännu
och en go ratt!
Sen ett mittmonterat dubbelt slutrör efter jag fick se bilderna på den silvriga 363 CS här på forumet, ljudet kommer ju ändå röjja vad de sitter för maskin i o då kan man ju också ha en sån frän detalj som ett ballt utblås
Ändamålet? Tja, jag har lite grejer och en bil över. Så en frän liten busis/is bil kan man väl säga
Jag får se vad jag hinner med här i början men målet är att typa in buren, alt om dem får igång de här med "landracing" här på ön så kan jag helt klart tänka mig att åka med en trehundra, dock med lite kraftigare upphängning och bakaxel
Som sagt, får se vad jag hinner med då Amazonen står inne (rutläckage och fin inredning- inge bra kombination!) men jag får uppdatera så fort jag gjort något och laptopen e ledig ( jaa, sambon facebookar
)
Ni får fråga om det är något, PS Jag önskar lite bilder på webersnurra vs bromsservo och huvudcylinder då det ser tight ut redan med 200k:P
// Rogga