Författare Ämne: volvo 345 dls bygga gatbil  (läst 311904 gånger)

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #400 skrivet: augusti 16, 2015, 23:16:23 »
update
 
Ja jag har inte så mycket å säga men jag har gjort klart kabeldragningen och trätt på hölje, jag tycker det blev stilrent  :P

Bjuder på en bild  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #401 skrivet: augusti 23, 2015, 18:55:59 »
update  ;)
jag märkte att det blev ett jävla tryck i fuelcellen då bilen gick, då menar vi inte lite tryck utan så tanken svällde och då man öppnade locket så pös det så in i helvete så man sket ner sig. Efter lite letande och funderande så kom jag fram till att det inte finns någon luftning på tanken så jag fick fixa en  :P

dessutom så räknade jag lite på vad det skulle kosta att bygga klart bilen eftersom jag jobbat i sommar och har fått ihop en budget, och det såg inte så bra ut. det ända jag kunde dra in på var spridare  :( så istället för 670cc spridare och e85 så blir det 373cc spridare och 98, så e85 som bränsle får vänta och bli en uppgradering då man gått ut skolan och fått jobb helt enkelt. hursomhelst 373cc spridarna är från en v70 turbo femma årsmodell 2011 och dom hade jag liggandes, dessutom är dom hög ohm.
Så jag fick modda fuelrailen eftersom spridarna är kortare, och jag drog elen provisoriskt för å testa. Inga läkage och allt funkade och bilen startade direkt och hade tomgång.

bilderna får tala lite  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #402 skrivet: augusti 23, 2015, 18:56:37 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #403 skrivet: augusti 27, 2015, 14:41:58 »
update  :o

Allt jag kan säga är att mycket godis har ramlat in till bilen :)

över till bilder  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #404 skrivet: augusti 27, 2015, 16:26:37 »
Ojoj här spenderas det pengar ser jag :D

Angående tankavluftning så tycker jag det verkar konstigt, min fuelcell avluftar genom skruven med plastbrickan på själva tanklocket. Men men, nu har du ju tankventilation utanför kupéutrymmet vilket är mycket bättre då det minskar brandrisken och du slipper sitta och lukta på bränsleångor när du kör bilen.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #405 skrivet: augusti 27, 2015, 16:43:01 »
Ojoj här spenderas det pengar ser jag :D

Angående tankavluftning så tycker jag det verkar konstigt, min fuelcell avluftar genom skruven med plastbrickan på själva tanklocket. Men men, nu har du ju tankventilation utanför kupéutrymmet vilket är mycket bättre då det minskar brandrisken och du slipper sitta och lukta på bränsleångor när du kör bilen.

Jo min fuelcell har också luftning på locket, men då jag skruvade upp den luftningen fick jag se att den bara är för syns skull och hade ingen funktion alls  :-\
lite skumt men så var det  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #406 skrivet: augusti 27, 2015, 16:49:45 »
Kina-skit vet du, ibland är det missat såna småsaker :P
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #407 skrivet: augusti 28, 2015, 07:38:26 »
Kina-skit vet du, ibland är det missat såna småsaker :P

hehe så sant  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #408 skrivet: oktober 18, 2015, 12:59:01 »
update  :D

har inte gjort så mycket på bilen senaste tiden eftersom det har varit mycket på skolan och att man pluggar till körkort.
Men har donat lite, hjälpte en polare att felsöka lite el på en 740 som säkringscentralen hade brunnit på och det gick kanon. som tack för hjälpen fick jag 2 fälgar med däck balanserat å klart, drog på lite färg på fälgarna bara för att det skulle se lite bättre ut. förut så lånade jag fälgar från min 940, så det känns skönt att 345an fick egna.
Sedan tog jag å hissade upp bilen lite för att kunna dona med kopplingen, upphissningen ser halvdan ut på bilden men det ser bättre ut i nuläget!

Tog även å vägde svänghjulet eftersom jag måste byta till pottsvänghjulet för att allt ska lira, hussomhälst original till b19 väger 9,5kg och pottan väger 12,9kg lite deprimerande för båda känns tunga som fan i mina ögon men vad ska man göra  ::) så det blir till å pröva. En framtida uppgradering e iallafall lättat svänghjul och en passande tryckplatta!

allt för denna gång 4 bju bilder  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #409 skrivet: november 07, 2015, 17:32:21 »
update  :D

har varigt lite dåligt med inspiration på sista tiden men det börjar komma tillbaka  :P
tog å byggde klart kopplingsgaffeln, jag ville inte svetsa den med flusssvetsen så jag for till en kompis och lånade hans mig/mag och brände ihop de. ska dra på lite svart färg och återkommer med mer bilder på gaffeln på plats
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #410 skrivet: november 07, 2015, 22:02:42 »
japp målade klart gaffeln och monterade den på plats, sedan fick jag ett inspirations rus så jag tog å smacka dit kopplingen å svänghjul.
momentdraget och klart, v-låda nästa  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #411 skrivet: november 07, 2015, 22:03:38 »
 :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #412 skrivet: november 08, 2015, 12:19:48 »
Det tar sig :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #413 skrivet: november 08, 2015, 21:54:50 »
Det tar sig :)

Japp :D då man får inspiration får man passa på  :P
Tack för kommentaren
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #414 skrivet: november 08, 2015, 21:56:39 »
Jo man får passa på när inspirationen infinner sig :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #415 skrivet: november 11, 2015, 20:11:30 »
Säger som simlar: Det tar sig!  :)

Vad är det för tryckplatta och lamell du har? Verkar tåla bra med vrid om jag läser rätt?

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #416 skrivet: november 11, 2015, 21:46:37 »
Säger som simlar: Det tar sig!  :)

Vad är det för tryckplatta och lamell du har? Verkar tåla bra med vrid om jag läser rätt?

Det är den kl racing har under rubriken förstärkta kopplingar-volvo, sedan är det en 6p fjädrad sinter.
Jag tyckte att det var värt att kosta på kopplingen, istället så ger väll lådan upp  :P
Tack för kommentaren  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #417 skrivet: december 20, 2015, 21:21:13 »
update  :D

det har fixats med mycket saker på bilen på sista tiden och en hel del planering.
som det är nu så kommer frambromsarna,skivor och fjäderben vara helt original och uppgraderas sedan då man har jobb
för det är inte lätt att bygga en bil så man går i skolan, även fast man jobbar deltid på volvo.

aja hursomhelst så har jag donat med kopplingsgaffeln en jävla massa, den första funkade inte, den andra 2.0 fick fel kopplingsspel så lådan passade inte på motorn, gaffel 3.0 med infällt urtrampningslager fick för lite spel, gaffel 4.0 blev för svag och tunn, gaffel 5.0 stark som satan och perfekt spel och frigång kan tillägga att det inte var lätt att få allt å funka.

bromssystemet bak är genomtänkt och grejer är beställt, det blir nya skivor, bromsbackar, monteringssats, bromsslang, rör. Jag byter även bromsslangar fram. Bussningar till krängningshämmaren är också på väg.

Jag får bju på bilder på kopplingsgaffel 5.0  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #418 skrivet: december 28, 2015, 01:54:24 »
Skam den som ger sig  :D

Kul att det går framåt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #419 skrivet: december 28, 2015, 11:07:39 »
Skam den som ger sig  :D

Kul att det går framåt!

precis :)
Tack för kommentaren
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #420 skrivet: december 28, 2015, 11:15:44 »
update

Jag kan säga att man är jäva nöjd med gårdagen, mycket kaffe fundering och jag fick upp växellåds helvete på egen hand  ;D
tog en fyra timmar men efter mycket stök var den på plats. Så nu tar bygget fart för nu kan man börja med allt runtikring kardan, bygga klart avgassystem, bromssystem, mm

målade även 2 nya bromsskivor, för jag bäställde bromsgrejer innan jul som en julklapp till mig själv  ::) :P

ha en bra fortsättning och gott nytt år om man har fullt upp med bilen på nyår ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #421 skrivet: december 31, 2015, 19:29:05 »
update

jag har fått mycket gjort i garaget dom senaste dagarna  :D
idag blev då avgassystemet klart och passar som ett smäck, 3" hela vägen med en liten Simonsdämpare å ett 4" utblås på slute.
har även måttat in kardan och montera stödlagerbalken, det är 3 bultat på lådan med hardyskiva och 240 kardanet jag har är 4 bult med knut så tanken var att kapa om. Men till min förvåning så är kardanet ca 1 dm för kort så det blir en egengjord adapter i mellan.

allt för denna update, gått nytt år på er
bjuder på en bild på avgassystemet.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #422 skrivet: januari 03, 2016, 15:25:35 »
update  :D

Nu är nya skivor, belägg, monteringssats och målade bromsok på plats bak. Gick ganska bra men det är ganska varierande passform på pirat
grejer kan jag tillägga.

bjuder på en bild :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #423 skrivet: januari 05, 2016, 00:27:30 »
17 vad du jobbar på!  :o
Kul!  :D

Angående avgaset, blir en rejäl genväg under bilen istället för de dubbla chikanerna vid bränsletanken original?  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #424 skrivet: januari 07, 2016, 21:49:23 »
17 vad du jobbar på!  :o
Kul!  :D

Angående avgaset, blir en rejäl genväg under bilen istället för de dubbla chikanerna vid bränsletanken original?  :o

haha ja det är inte några skarpa böjar precis  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #425 skrivet: januari 24, 2016, 21:18:56 »
update  ;)

kardanadaptern är klar och kardanet är på sin plats draget å klart.
maxade nästan svetsen, min mor berättade att då jag svetsade så blaga lyset i hela kåken  :P

jag bjuder på två bilder på skapelsen
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #426 skrivet: januari 24, 2016, 22:46:58 »
Snyggt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #427 skrivet: januari 25, 2016, 18:35:10 »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #428 skrivet: januari 25, 2016, 19:26:50 »
update  :D

ja jag har helt sonika glömt och uppdatera vid jul där för jag satt ju dit krängningshämmaren med nya bussningar.
Jag kan säga dra åt satan vad nya bussningar e sträv, det var ett fullt gympass bara å få dit dyngan men det var
kul då det var på plats. Jag satt dit den på julafton strax innan kalle  :P

Ni ska veta att det är mycket småjobb och lösningar som jag inte visar här på forumet eftersom det tar för lång tid att ta bilder och allt
men man försöker ju, för att deta projektet med er på forumet då vi delar samma intresse.

jag bjuder på 2 bilder under motorn, tycket själv att det är ganska fräscht  8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #429 skrivet: januari 27, 2016, 00:47:45 »
Tack för att du orkar uppdatera oss! Superfräscht under!  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #430 skrivet: januari 27, 2016, 17:29:04 »
Tack för att du orkar uppdatera oss! Superfräscht under!  :o

Tack  :D kul att få lite kommentarer det uppskattas!
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #431 skrivet: januari 27, 2016, 17:31:19 »
update  ;)

svetsade fast höger stolfäste igår, sedan drog jag på färg både ini och under bilen.

Jag bjuder på en bild  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #432 skrivet: januari 27, 2016, 19:00:05 »
Gött å sitta fast  ;D

Diggar din kardantunnel!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #433 skrivet: mars 20, 2016, 12:20:46 »
update  :D

jag har inte slutat med bilen utan jag har haft en paus eftersom jag tagit körkort. har nu kör bil hela tiden i snart en månad och det är så kung. Jag brukskör en 940 som jag fixat i snart 2 år, jag har inte visat den men tänkte ni kan få se den nu :)
Jag har smådonat med den bland annat bytt ut M-kammen mot en A-kam,byggt 2,5" avgas och ett 3" cold air intake med avskärmning.

iallafall har jag smacka dit sportstolen på höger sida. sedan fick jag tag på 2 originallyktor så jag byggde ihop 2 fina med dom och mina. även felsökt lyset en hel del och det visade sig vara relät för vanliga lyset som spöka, jag hade kopplat lamdasonden för sprutet fel förut så den skickade plus pulser i chassit på bilen och då ballade de relät ur och gick sönder. Sen drog jag på värmefärg på avgassystemet och smackade dit de i går kväll och startade, bilen small igång direkt och gick kanon


just nu har jag en inspirations kick utan dess like like  :P
allt för denna gång.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #434 skrivet: mars 20, 2016, 12:22:20 »
 8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #435 skrivet: mars 20, 2016, 12:28:28 »
Grattis till körkortet!

Låter som att 345an snart är körklar :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #436 skrivet: mars 20, 2016, 16:32:06 »
Grattis till körkortet!

Låter som att 345an snart är körklar :)

Tack  :D
ja det är mycke småfix men helt klart på god väg  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #437 skrivet: mars 21, 2016, 22:51:32 »
Grattis till körkort, kickar och allt  :D

Blir kul för dig att rulla ut i 345-monstret sedan! Jag har haft körkort i 17 år och ännu inte fått köra nåt så elakt som din 345:a 😀
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #438 skrivet: mars 23, 2016, 21:03:58 »
Grattis till körkort, kickar och allt  :D

Blir kul för dig att rulla ut i 345-monstret sedan! Jag har haft körkort i 17 år och ännu inte fått köra nåt så elakt som din 345:a 😀

Tack för kommentaren den värmde helt klart  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #439 skrivet: mars 29, 2016, 22:08:20 »
update

fick oljan från oljemagasinet idag, så jag fyllde upp bakaxeln och v-lådan, sen drog jag med 940in på Q8a för att tanka en dunk soppa. Efter det så blev de en start, bilen startade och fick gå varm. sedan så justerade jag bränslemappen lite och testade växlar för bilen stod på pallbockar. det funkade bra, bara det att kopplingen måste justeras för den tog alldeles nere vid golvet. På tal om kopplingen så har jag även byggt om pedalen så man ska få mer kraft för jävlar va den är hård, nästan så man vill ta bägge fötter för att kunna koppla men jag ska klura på en hävarmsförstärkning eller hydrauliskt.

finns en film på då jag å 2 polare ställde om varvstoppen :) det var så länge sedan man höll på så en del förvirring uppstod  :P
filmen: http://www.garaget.org/video/151282

jag finns även på garaget där det finns mer bilder på bilarna
http://www.garaget.org/TobbeG97

Allt för denna gång :)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder