Hej FREJ tyckte att jag skulle dela med mig av hur jag har byggt mina bromsar i detalj så att alla kan få till fina bromsar...
Saker man behöver
Svarv
Fräs
M14x1,5 Gängtapp
Borrmarskin med 10,5 samt 14,5mm borr
Bromsskivor i från Volvo 460 Turbo Med art nr E 998 32 hos Autoexperten
Bromsok i från Volvo 240 MED ABS (Man kan använda även ok utan ABS men blir krångligare med bromsslangarna då)
En bit 2mm plåt
Då så börja med att ta bromsskivorna och svarva ner ytterdiametern på skivan så att den blir 252mm sen svarvar man upp nav hållet på skivan till 69.1mm.
Nu passar skivan på 300ns nav fast nu märker du att du inte kan skruva fast skivan någonstans så då får du borra 4 stycken 10,5mm hål med 86mm som bult cirkel.
Sen efter det så tar du en 2mm plåt och gör 2 cirklar som har 69,1mm som inner diameter och 120mm i ytter diameter sen borrar du likadant på dessa bitar som på bromsskivorna.
Dessa lägger du nu i mellan navet samt skivan och sen skruvar du ihop allt.
Sen tar du och gängar upp fästet på spindeln till broms oket till M14x1,5 (Bara att gänga rätt i)

Sen va det bara oket kvar, spänn upp oket stabilt i fräsen sen tar du och fräser av 6mm på fästes örona till oket sen tar du och borrar upp bult hållen till 14,5mm.

Så nu har du ett par bra bromsar som passar på din 300 ända nackdelen med dessa är att man inte kan köra med fräsiga 13 tums fälgarna längre utan sportiga 14tums istället