Författare Ämne: R.I.P Greengoblin Drifter  (läst 46610 gånger)

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
R.I.P Greengoblin Drifter
« skrivet: juli 08, 2009, 13:17:48 »
Ändrade planer se längre ner!
« Senast ändrad: mars 15, 2011, 13:24:57 av Pontus_ohlert »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2009, 15:36:16 »
Kul påhitt  ;D

Håll oss uppdaterade!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2009, 18:44:47 »
nu e motorn i denna bil historia :P
Så får vi se vad för kul som dyker ner!
Har rensat bort dom sista asfaltsmattorna nu o fy fan vilket jobb.... ::)
ska snart väga vad en hel inredning kan tänkas väga. Men bara av o känna på "skräpsäcken" så fattar man att där e ett par kilo...
Har även passat på i mina allmänt sinnesförvirrade stunder att motivlacka folkrace style;)

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #3 skrivet: juli 17, 2009, 18:45:43 »
dålig version av loggan;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #4 skrivet: juli 17, 2009, 20:29:46 »
"This side up", klockrent  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #5 skrivet: juli 21, 2009, 19:54:14 »
okej nu går man i funderingar IGEN!....
Efter en diskusion med hässleholms killarna som håller i drifting träning/tävlingarna så blev man rätt sugen på o ändra sina tankar lite.
Så nu vägs det mellan att den ska få bli en folkrace bil eller brehäng... har sina för och nackdelar både ock... ::)

Ní får gärna komma med era åsikter vad ödet ska bli för denna kaross :P

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #6 skrivet: juli 22, 2009, 12:04:32 »
Jag röstar för folkrace  :)

Kul med drifting också, men det är lite dyrare och mer jobb antar jag.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #7 skrivet: juli 22, 2009, 13:11:37 »
nja vettifan om de blir mycke mer jobb igentligen.
Vilket fall som ska ja ha 240 axel och låda fram.
I folkrace får den bli lagom hög utan att gunga som ålandsbåten.
I drifting får den bli låg och hård.
I drifting behöver man ingen godkänd bur, de behövs i folkrace.
Dock går de ett par omgångar extra däck i bak på drifting jämfört med folkrace.
Så den enda stora skillnaden är att om den ska gå som driftingbil lär de hitta ner en snurra istället för sug motor.
Men de e värt o fundera på och har endå inte kommet så pass långt i bygget än så man får ta några avgörande val. ;)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #8 skrivet: juli 23, 2009, 09:07:01 »
Ska du ha 240 axel o låda fram rekomenderar ja DIREKT att avstå från folkraceplanerna!!! Då tiden de tar att fixa låda fram o pengarna de kostar inte är värt de för 5 öre, då du kan komma att bli tvungen att sälja bilen efter första tävlingen (för 6500kr)
Så avstå från dom ideerna direkt!! Eller så har du kvar original drivlinan  ;)

Drifting är väl ett bättre allternativ om du nu tänkt lägga ner så mycket tid o pengar som de kostar med den ombyggnationen..
Ta o kika min projekttråd tex. så ser du vilket helsike de e o bygga om bilen så o vilken tid de tar!

bara ett tips! ;)
« Senast ändrad: juli 23, 2009, 09:09:08 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #9 skrivet: juli 24, 2009, 04:09:08 »
vad skulle ta tid?
De e skillnad du gör juh saker seriöst o så.
Det hela ja kan se e bränna dit en bakaxell i bladfjädrarna och sen korta till ett kardan o svetsa dit ett stödlager. Sen får man juh masera kardantunnel för växellådan. Låter som en helgs arbete i mina ögon nu när allt redan e rensat ::)

Men får se hur ja gör. Och även om ja får sälja den för 6.5 så har ja tjänat ca 5 på den då ;)

MadOla

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #10 skrivet: juli 24, 2009, 13:52:36 »
vad skulle ta tid?
De e skillnad du gör juh saker seriöst o så.
Det hela ja kan se e bränna dit en bakaxell i bladfjädrarna och sen korta till ett kardan o svetsa dit ett stödlager. Sen får man juh masera kardantunnel för växellådan. Låter som en helgs arbete i mina ögon nu när allt redan e rensat ::)

Men får se hur ja gör. Och även om ja får sälja den för 6.5 så har ja tjänat ca 5 på den då ;)

Hehe! Ditt nick passar dig rätt bra, du lever i en drömvärld ;)

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #11 skrivet: juli 24, 2009, 19:39:45 »
nu e du nocklite väl negativ ???

Var skulleproblemet ligga?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #12 skrivet: juli 28, 2009, 23:17:54 »
hehe ja håller nog med där.. även om ja må vara seriös så har mitt jobb tagit några månader med dygnet runt mek... svårt o tro att du hinner få upp allt på en helg men de kanske går  ;)

hur du än väljer att göra så lycka till! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #13 skrivet: juli 29, 2009, 00:37:16 »
men du har byggt motor m.m dessutom eller hur? ;)
hehe ja håller nog med där.. även om ja må vara seriös så har mitt jobb tagit några månader med dygnet runt mek... svårt o tro att du hinner få upp allt på en helg men de kanske går  ;)

hur du än väljer att göra så lycka till! =)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #14 skrivet: juli 29, 2009, 23:21:20 »
jojo... =)

men med den inräknad så har de ju tatt 5 månader oxå ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #15 skrivet: juli 29, 2009, 23:23:25 »
yeeeye :P
Får lägga den gråe på hyllan ett tag endå.
Arbetslös som man e så har min inte mycket pengar övers... ::)
Lär nog bli drift bil av den endå. men just nu går alla pengar ja får in till antingen 360in eller min golf som ska få helt nytt utseende.
Med lite coils o så:)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #16 skrivet: augusti 02, 2009, 08:38:21 »
yeeeye :P
Får lägga den gråe på hyllan ett tag endå.
Arbetslös som man e så har min inte mycket pengar övers... ::)
Lär nog bli drift bil av den endå. men just nu går alla pengar ja får in till antingen 360in eller min golf som ska få helt nytt utseende.
Med lite coils o så:)

Lägg pengarna på VOLVON då, golfen driver ju i fel ände ändå  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #17 skrivet: augusti 02, 2009, 12:34:41 »

Lägg pengarna på VOLVON då, golfen driver ju i fel ände ändå  ;)

De kanske man ska ändra på? ;) ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #18 skrivet: augusti 02, 2009, 21:26:08 »

Lägg pengarna på VOLVON då, golfen driver ju i fel ände ändå  ;)

De kanske man ska ändra på? ;) ;)

Jo det vore ballt, vet om ett projekt inte långt härifrån med en golf3a eller nyare som får 740 drivlina = RWD  8)

Men återigen, kör volvo rakt igenom  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #19 skrivet: oktober 16, 2009, 09:22:10 »
Dags för uppdejt nu då när man precis har varigt och bes!
Fick tre tvåor. Men dom e hyfssatt lätta att fixa:
Bromsljus (glapp men lampejäveln trilla in i lamphuset när ja försökte fixa de)  >:(
Strålkastare (fel ljusbild)
Bakbroms (ojämn bromsverkan)

Så nu ska den bara in en gång till sen ska de börjas byggas om till 740 axel och bmw aut lådan
För övrigt kommer min vita att i fortsättningen gå som bruksbil/finbil typ. Med sugmotor  :-X
But life sucks, de e bara att leva med de   ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #20 skrivet: oktober 17, 2009, 22:01:39 »
Dags för uppdejt nu då när man precis har varigt och bes!
Fick tre tvåor. Men dom e hyfssatt lätta att fixa:
Bromsljus (glapp men lampejäveln trilla in i lamphuset när ja försökte fixa de)  >:(
Strålkastare (fel ljusbild)
Bakbroms (ojämn bromsverkan)

Så nu ska den bara in en gång till sen ska de börjas byggas om till 740 axel och bmw aut lådan
För övrigt kommer min vita att i fortsättningen gå som bruksbil/finbil typ. Med sugmotor  :-X
But life sucks, de e bara att leva med de   ;)

enkla fel hos besiktningen..

Fint att nån använder sin 360 som bruksbil.. blir det original B200 sugis då?
« Senast ändrad: oktober 17, 2009, 22:03:17 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #21 skrivet: oktober 18, 2009, 01:07:38 »
nja typ org e planerna ännsålänge.
Men hade varigt fräckt med en turbo o en hyffsat trimmad sugmotor.
Vet nämligen en som sitter på ett par dubbla delorto 45or som hade suttet fint på den med;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #22 skrivet: oktober 18, 2009, 07:20:40 »
nja typ org e planerna ännsålänge.
Men hade varigt fräckt med en turbo o en hyffsat trimmad sugmotor.
Vet nämligen en som sitter på ett par dubbla delorto 45or som hade suttet fint på den med;)

Ja det hade varit fräckt men svårt att hålla den som brukis då kanske..  ;) Men lagom är ju bäst  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #23 skrivet: oktober 18, 2009, 10:41:26 »
har du visserligen rätt i.
Men en lagom trimmad motor skadar juh aldrig i någon bil..
Så länge man håller sig inom rimliga gränser. 140 sughästar hade varigt rätt lagom i den tror ja :)

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #24 skrivet: oktober 19, 2009, 21:20:32 »
Nytt grenrör införskaffat då ja inte orka klydda o räkna o ha mig på att bygga eget...
Lat som fan jadå!
Så det ska meckas dit en anslutning till den ext wg och sen ska svetsfogarna ses över lite då dom e lite sisådär på dessa rören..
Har även meckat ihop en "kontrollpanel" som ersätter tändningslås m.m Har dock ingen bild på detta än så ni får nöja er med en bild på grenrör+avgashus:D

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #25 skrivet: oktober 19, 2009, 21:23:06 »
Har för övrigt en 8mm topplocksfläns till salu!
200 pluss frakt. enda som e gjort är att ett av fästhålen är uppborrade men de e bara o ha en bricka där så...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #26 skrivet: oktober 19, 2009, 21:27:20 »
Snyggt grenrör  :P
Tråkigt med svetsarna.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #27 skrivet: oktober 19, 2009, 21:50:23 »
Snyggt grenrör  :P
Tråkigt med svetsarna.

Som med alla "kinasaker" så får man vad man betalar för..
Men har ett bra ämne att utgå ifrån iallafall ;)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #28 skrivet: oktober 20, 2009, 11:56:33 »
Ska bli intressant och se hur det röret hållet! har hört att dom bara är skit med väääldigt tunt gods i rören  :-\
dock så åker en polare med 700hk i en evo med ett sånt kina grenrör och där hänger en GT45 så det verkar vara varierande kvalité!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #29 skrivet: oktober 20, 2009, 16:00:56 »
Ska bli intressant och se hur det röret hållet! har hört att dom bara är skit med väääldigt tunt gods i rören  :-\
dock så åker en polare med 700hk i en evo med ett sånt kina grenrör och där hänger en GT45 så det verkar vara varierande kvalité!

Har också fått höra detta. Så därför ska somsakt alla svetsar osv ses över. samt att där ska dit ett eller två förstärkningsstag så inte all vikt hamnar på rören.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #30 skrivet: oktober 20, 2009, 19:48:23 »
Tror det är viktigast med stöttor som tar upp vikten!
svetsarna håller nog lika länge som själva röret! men bygg ordentliga upphängningar så! det borde hålla för värmen men man vet aldrig!

jag har ett liknade grenrör på min BMW fast utan turbo och det har hållt bra länge nu! och där finns ju inte saker som tynger ner det!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

timmy_r

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
  • FIAT - Först I Alla Tävlingar.
    • Visa profil
    • Mitt garage
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #31 skrivet: oktober 22, 2009, 03:49:11 »
Kommer nog bli riktigt bra detta =)
Timmy.R. - DAF njutare

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #32 skrivet: oktober 23, 2009, 15:46:01 »
Uppdejt!:)

Har nu monterat mina "fina" bur.
Den fyller sitt syfte iallafall, att styva upp karossen!
Har även bytat framruta då den gamla sprack när ja passa in buren ::)
Så nu har ja en silikonfastsatt framruta, får se hur de håller ;)
Har även monterat huvlås på bakluckan. Efter lite tänkande o mätande passa dom skit bra.
Fick dock offra vingen ::)
Knäppte dessutom en bild på min kontrollpanel. Visserligen suddig men endå...
More too come. Har föresten bestämt färgtema o de blir mattsvart och limegrönt.
Och därför har den fått namnet Thegreengoblin 8)

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #33 skrivet: oktober 23, 2009, 15:47:28 »
moore pics

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #34 skrivet: oktober 23, 2009, 21:34:28 »
ser ju bra utt skönt med bur i bilen ja svart och limegrönt kan nog bli snyggt ; ;) sticker utt om inte annat
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #35 skrivet: oktober 23, 2009, 22:49:26 »
Härligt, nu blir det ett skönt stuk!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Pontus_ohlert

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
  • The man, The myth, The legend
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #36 skrivet: oktober 24, 2009, 00:15:48 »
alltid kul o se sin gamla häck bli återupplivad ;) jobba på Danne

BTW oljetråget ligger bredvid bilen
Risig Men Betald,

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #37 skrivet: november 09, 2009, 23:33:04 »
uppdejt!  :D

Har byggt färdigt mitt grenrörspaket nu.
Har dock fått en massa knasiga ideèr i huvudet... Han som svetsade i min wg anslutning och som igentligen skulle svetsa i förstärkningar menar på att om jag sätter i stag lite varstans kommer rören spricka pga detta. Han menar då att när böjarna blir varma vill dom kunna vrida sig lite och kan dom inte detta spricker dom. Nu e han inte så hemma på dehär med grenrör så df frågar jag någon kunnig här på forumet, är detta möjligt?
För paketet väger en HEL del, känns konstigt om det inte skulle behöva lite stöd.
Annars har det vell inte hänt så mycket. Har aga diffat den sålänge då ja troligtvis kommer köra med org drivlina i vinter och ha den som "vinterbil". Slänger alltså i den riktiga drivlinan när antingen garage eller plussgraderna hittar tillbaks till våren!
Men där e juh inget som säger att man inte kan bygga en massa kul endå;)
Letar just nu för fullt efter en morot att använda. Denn motor som jag hade på G, är en b230 et som är slut i kolvarna men det gör inte så mycke då dessa endå skulle bytas. Dock e han som har motorn just nu såååå seg.... >:(
Har väntat sen i somras på den.... Så df letar jag för fullt efter ett bra block och bygga på och även en kul topp att fixa med. Helst billiga såklart ;) ;) En gång snikbyggare alltid snikbyggare! Men detta känns endå mer seriöst en något av det jag byggt innan sammanlagt. Så ska se om man klarar av den seriösa biten med ;D

dreamworld

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 409
    • Visa profil
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #38 skrivet: november 09, 2009, 23:33:44 »
 ;)

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: R.I.P Greengoblin Drifter
« Svar #39 skrivet: november 09, 2009, 23:48:09 »
passar grenröret utan att ändra motorfästet?? var köpte du det??
Bra, bättre, bredast