Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 1269971 gånger)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #600 skrivet: augusti 18, 2008, 18:37:38 »
varför inte bara skaffa en huvud cyl från en 940...
beg. eller ny har dessutom luftnings nipplar som det inte sitter på min 300 8)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #601 skrivet: augusti 18, 2008, 20:01:45 »
det är nog radialtätningar odyl. men det är löst nu =) räckte med att svetsa bort luftnipplarna och montera i nipplar från mina gamla bmw bromsok =).. så nu blev pedalen stum som fäään... måste bara provåkas först =)..

har legat o svetsat/fixat rost hela dagen.. större delen av balken underbilen var... borta =( så de blir till o bocka nya balkar o ha mig =)

klart man svarvar egna skruvar max ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #602 skrivet: augusti 18, 2008, 21:01:11 »
det är nog radialtätningar odyl. men det är löst nu =) räckte med att svetsa bort luftnipplarna och montera i nipplar från mina gamla bmw bromsok =).. så nu blev pedalen stum som fäään... måste bara provåkas först =)..

har legat o svetsat/fixat rost hela dagen.. större delen av balken underbilen var... borta =( så de blir till o bocka nya balkar o ha mig =)

klart man svarvar egna skruvar max ;)

Skönt för dig med stum pedal igen! Hata slappa bromsar!  >:(

Bild på balkar? Misstänker att du menar de längsgående?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #603 skrivet: augusti 22, 2008, 16:51:33 »
JAAAAA it´s Alive =) ... efter en mycket lyckad besiktning kl 13 på torsdagen utan anmärkningar, så åkte jag hem och stressmekade i 5h för att få bilen klar.. och japp... nu går den som ett skott igen!! =) om ni undrar varför det "istortsett" hela sommaren vart stressmek.. är det för att på söndag ska bilen få göra sin debutrepa på moholmsstrippen  :D

så hoppas på att kunna göra en bra start o få iväg bilen med en hyffasd sluttid =).. provat lite smått nu.. men de e sjukt svårt o starta snabbt med den nya bakvagnen o kopplingen odyl..


någon som är sugen på att komma o kika så är det på söndag. Moholmsstrippen mellan mariestad o tibro =)tid vet jag inte riktigt än =/


Bildupdate kommer senare ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #604 skrivet: augusti 27, 2008, 12:40:46 »
nuså får jag väl göra en liten update igen =)

efter en MYCKET lyckad dag på Moholmsstrippen i söndags, där det kördes mycket konbanekörning, 201m stripp och börntävling, så har jag klippt ihop en film!  :D Dock kan jag inte komprimera ner den mer än till 165mb =/ så vet inte hur jag ska göra för att ni ska kunna se den.. kanske blir till o korta ner den så man klarar 100mb strecket på uppladdningssidorna.

iaf. konbanan gick väl inte vidare bra.. mina däck krängde så in i helsike =).. men det var roligt för de gick o drifta fint genom hela banan  ;D  201m gick desto bättre tyckte jag =)..
tyvärr hade dom schabblat sig lite så det var ingen tidtagning =/.. men vi tog tid själva vilket resulterade i ca 9.5sekunder o ca 130km/h i slutfart... hyffsat för en liten 360 =)...
men det roligaste av allt var nog alla bilar som "råkade" bli ifrånåkta av snurbo 360in  ;D
3st olika T5R var billängder bakom imål.. 350hk saab 9-3 likaså.. mustang cabbe och en supra var efter i mål =) dom två flumma nog starten lite men ändå =)

... i bild uppdaten så är de lite kort på hur ja rostlaga balken under och en tröskel, samt fina kort på en stolt bil efter besiktningen med blanka papper =)

håll till godo, så ska ja se om ja kan fixa filmen! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #605 skrivet: augusti 27, 2008, 12:42:18 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #606 skrivet: augusti 27, 2008, 12:43:04 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #607 skrivet: augusti 27, 2008, 13:07:46 »
nuså får jag väl göra en liten update igen =)

efter en MYCKET lyckad dag på Moholmsstrippen i söndags, där det kördes mycket konbanekörning, 201m stripp och börntävling, så har jag klippt ihop en film!  :D Dock kan jag inte komprimera ner den mer än till 165mb =/ så vet inte hur jag ska göra för att ni ska kunna se den.. kanske blir till o korta ner den så man klarar 100mb strecket på uppladdningssidorna.

iaf. konbanan gick väl inte vidare bra.. mina däck krängde så in i helsike =).. men det var roligt för de gick o drifta fint genom hela banan  ;D  201m gick desto bättre tyckte jag =)..
tyvärr hade dom schabblat sig lite så det var ingen tidtagning =/.. men vi tog tid själva vilket resulterade i ca 9.5sekunder o ca 130km/h i slutfart... hyffsat för en liten 360 =)...
men det roligaste av allt var nog alla bilar som "råkade" bli ifrånåkta av snurbo 360in  ;D
3st olika T5R var billängder bakom imål.. 350hk saab 9-3 likaså.. mustang cabbe och en supra var efter i mål =) dom två flumma nog starten lite men ändå =)

... i bild uppdaten så är de lite kort på hur ja rostlaga balken under och en tröskel, samt fina kort på en stolt bil efter besiktningen med blanka papper =)

håll till godo, så ska ja se om ja kan fixa filmen! =)

haha :D kul att det var några som fick se dina baklysen förvinna i fjärran ;)
Vad kör du på för däck på konbanan?
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #608 skrivet: augusti 27, 2008, 15:05:03 »
Bilen ser helt perfekt ut på marken :-*
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #609 skrivet: augusti 27, 2008, 16:36:24 »
tackar =)

haha jag orkade inte byta så körde med mina fina ballongdäck som du ser på bilderna ;)

här kommer iaf filmen.. i nerkortad vers. samt i kass kvalitet  :'(
http://www.garaget.org/video/kgx7xa35obii

se o njut  ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #610 skrivet: augusti 27, 2008, 16:52:11 »
Fan va den går fint!!  ;D

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #611 skrivet: augusti 27, 2008, 17:01:31 »
lite brum brum iaf  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #612 skrivet: augusti 27, 2008, 17:41:20 »
Dock kan jag inte komprimera ner den mer än till 165mb =/ så vet inte hur jag ska göra för att ni ska kunna se den.. kanske blir till o korta ner den så man klarar 100mb strecket på uppladdningssidorna.

Verkar som om Google video tillåter stora filer (>100 MB)... :) /Max

http://video.google.com/support/bin/answer.py?answer=41219&hl=en

https://www.google.com/video/upload/
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #613 skrivet: augusti 27, 2008, 17:47:45 »
Jag hade bra gärna varit där, men 340an blev kvar i Stockholm efter sommaren, så det blev inget... Suck... Såg bra roligt ut; jag hann ju inte i tid till Strängnäs för att se Peter köra på riktigt, det här hade ju varit "next best thing"...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #614 skrivet: augusti 27, 2008, 19:33:05 »
nuså får jag väl göra en liten update igen =)
Tacktack  :)
Skönt med fixad rost då!
Men vad är det för "snor" du la på efter grundlacken? *nyfiken*


Citera
efter en MYCKET lyckad dag på Moholmsstrippen i söndags, där det kördes mycket konbanekörning, 201m stripp och börntävling, så har jag klippt ihop en film!  :D Dock kan jag inte komprimera ner den mer än till 165mb =/ så vet inte hur jag ska göra för att ni ska kunna se den.. kanske blir till o korta ner den så man klarar 100mb strecket på uppladdningssidorna.
Youtube hade väl funkat, eller är filmen längre än 10 minuter?
About uploading...

Uploads usually take 1-5 minutes per MB on a high-speed connection, and converting your video takes a few minutes.

Your video is limited to 10 minutes and 1024 MB.



Citera
iaf. konbanan gick väl inte vidare bra.. mina däck krängde så in i helsike =).. men det var roligt för de gick o drifta fint genom hela banan  ;D 
Vilket tryck hade du i däcken?

Citera
201m gick desto bättre tyckte jag =)..
tyvärr hade dom schabblat sig lite så det var ingen tidtagning =/.. men vi tog tid själva vilket resulterade i ca 9.5sekunder o ca 130km/h i slutfart... hyffsat för en liten 360 =)...
men det roligaste av allt var nog alla bilar som "råkade" bli ifrånåkta av snurbo 360in  ;D
3st olika T5R var billängder bakom imål.. 350hk saab 9-3 likaså.. mustang cabbe och en supra var efter i mål =) dom två flumma nog starten lite men ändå =)
Härligt att du blåste dom där bilarna, vilken syn  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #615 skrivet: augusti 27, 2008, 20:43:34 »
här kommer iaf filmen.. i nerkortad vers. samt i kass kvalitet  :'(
http://www.garaget.org/video/kgx7xa35obii

se o njut  ;D

Riktigt ok film!

Och gick ju bra på strippen, lagom hjulspinn i starterna, skönt när det orkar dra loss mjukt och fint på 2an med  :P
Och skönt att drivlinan höll  8)

Tack för filmen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #616 skrivet: augusti 28, 2008, 16:12:50 »
tackar tackar =) kul att ni gillar den!! (ska se om ja kan fixa till mer ordentligt, med mer material från en annan kamera senare o lägga på youtube!)

frej: det gröna snoret är glasfiberspackel =) bara för att stabilisera upp skarvar o dyligt ännu mer =)...
Ang. konbanan, trycket var väl runt 2kilo.. men däcken är alldeles för mjuka o för hög profil för att få någon respons i ratten.. =) dock körde jag på 1.4kilo ibak på strippen sen.. betydligt bättre grepp =)
PS: hade man velat hade de nog gått o spinna nästan hela 201 på 2an om man gått av kopplingen hårt ;)

kurre: synd att det inte blev någon sväng förbi! hade du nog gillat! var en helt toppen dag! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #617 skrivet: augusti 28, 2008, 22:07:57 »
tackar tackar =) kul att ni gillar den!! (ska se om ja kan fixa till mer ordentligt, med mer material från en annan kamera senare o lägga på youtube!)

frej: det gröna snoret är glasfiberspackel =) bara för att stabilisera upp skarvar o dyligt ännu mer =)...
Ang. konbanan, trycket var väl runt 2kilo.. men däcken är alldeles för mjuka o för hög profil för att få någon respons i ratten.. =) dock körde jag på 1.4kilo ibak på strippen sen.. betydligt bättre grepp =)
PS: hade man velat hade de nog gått o spinna nästan hela 201 på 2an om man gått av kopplingen hårt ;)

kurre: synd att det inte blev någon sväng förbi! hade du nog gillat! var en helt toppen dag! =)

Youtube är ju generösa med 1000mb gränsen! Så fixa gärna mer film så blir vi ännu gladare :)

Aha.. glasfiberspackel. Tyckte jag kände igen utseendet.

Du skulle pumpat däcken ännu mer då.. själv kör jag aldrig under 2.5kilo nuförtiden i mina standard/balongisar.. gärna 3 kilo för då släpper det fint bak (och kränger ännu mindre)
2 kilo känns som punka för mig, eller att däcket försvinner från fälgen i kurvorna.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #618 skrivet: augusti 29, 2008, 10:35:06 »
jo jag e medveten om de låga trycket.. men hade släpt ur för strippen innan ja åkte dit.. =/...
men men kanske har med andra däck nästa gång =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #619 skrivet: september 15, 2008, 12:41:35 »
helluu allihop!

har börjat få lite startproblem med bettan nu när temperaturen har börjat sjunka till runt 10grader.. etanolen är ju som alla vet lite svårstartad vid kallare väder..

så är det någon som har nått tips om hur man kan göra den mer startglad nu i vinter =) gärna en smidig o snabb lösning.. helst inte besinkonvertera då  ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #620 skrivet: september 15, 2008, 12:48:56 »
Bara att sätta dit en extra kallstarts spridare.Finns förberätt ställe på
insuget  :)
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #621 skrivet: september 15, 2008, 21:04:21 »
gör de?? okey =) kan du förklara hur man gör? någon bild? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #622 skrivet: september 17, 2008, 22:25:20 »
Jag kör med startgas när det blir för kallt. När inte motorvärmaren varit igång då..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #623 skrivet: september 18, 2008, 18:40:51 »
ah de klart.. vart sprayar du in då?

ingen mer förklaring peter??? ? ???
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #624 skrivet: september 18, 2008, 19:24:47 »
Oj har glömt får fixa bild i morgon  :-[
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #625 skrivet: september 18, 2008, 19:57:30 »
ah de klart.. vart sprayar du in då?

ingen mer förklaring peter??? ? ???

Oftast är det luftfiltret eller direkt i insuget som gäller.
Men just nu har jag vakumslangen till MS lös inne på passagerargolvet så jag bara sliter isär kopplingen där och kör gas rätt i slangen samtidigt som jag kör på starten  :)

Men får snart börja med motorvärmare tror jag.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #626 skrivet: september 19, 2008, 15:27:33 »
Här monterar du en likadan kallstarts spridare som sitter på undersidan av insuget.Du får borra 1 hål för spridaren +2 för att skruva fast den.Koppla
in bränsle från nån befitliga koppling.Dra sedan ström till spridaren som du styr med en knapp till ex.Med denna lilla modif så startar bilen när det är -20 grader kallt.
"don't buy it if you can build it!"

rwd-student

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #627 skrivet: september 19, 2008, 22:44:57 »

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #628 skrivet: september 20, 2008, 11:50:07 »
oki.. ska ut o kika på motorn o se om jag förstod rätt där peter!!

annars får de bli modell Frej =)

Rwd-student: well the old one was so crapy that I couldn´t even repare it.. so I build a new , hopefully more stabil aswell =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #629 skrivet: oktober 11, 2008, 23:47:07 »
Ser bra ut, har precis börjat med mitt lilla projekt;)
Man skulle inte kunna få din msn? har lite frågor om allt möjligt!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #630 skrivet: oktober 13, 2008, 13:35:02 »
givetvis! Filip_akeson@hotmail.com


har gjorts en massa med bilen nu de senaste veckorna.. men uppdateringsambitionerna har varit lite lägre=/ så får ta tag i det snart!! =)

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #631 skrivet: oktober 13, 2008, 20:38:51 »
har gjorts en massa med bilen nu de senaste veckorna.. men uppdateringsambitionerna har varit lite lägre=/ så får ta tag i det snart!! =)

Va!? Ja ge oss en ledtråd i allafall  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #632 skrivet: oktober 14, 2008, 00:36:13 »
å jag som nästan väntar på uppdatering dagligen:P

men som frej sa-ge oss åtminstonde en liten vink om vad du pysslat med:)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #633 skrivet: oktober 17, 2008, 13:54:08 »
Japp nu är det fredag och enligt 300 lagen så måste man uppdatera
på fredagar  ;D  ;)
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #634 skrivet: oktober 18, 2008, 10:32:36 »
haha uppdatering på fredagar va de ja .. o nu e de lördag.. oups =) haha

sitter med så stört mycket plugg just nu så hinner inte med någon bild uppdate nu heller..

men en vink..  totalt 3 nya spridare....ett nytt kretskort... väldigt mycket nya slangar och kablar i motorutrymmet.. ett par nya sulor på bilen och ett evig läckande difflock som efter 3 olika tätningsmetoder fortfarande droppar...

men men som sagt den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge på film .. o Gtech mätning ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #635 skrivet: oktober 18, 2008, 15:49:13 »
och ett evig läckande difflock som efter 3 olika tätningsmetoder fortfarande droppar...



Hade samma fel!
Kör med loctites flänstätning på båda sidorna av en packning så blev iallafall min tät!

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #636 skrivet: oktober 18, 2008, 19:53:26 »
Det är ganska vanligt att locken är helt maskätna, så det läcker genom plåten, tyvärr :(
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #637 skrivet: oktober 19, 2008, 13:17:26 »
Ddär hade vi ju redan läst i peters tråd:P

ddär med difflock verkar vara ett stort problem på dessa bilar >:(
därför jag målade mitt noga innan det blev ihåligt!

Men prova o spackla upp utsidan med glasfiberspackel! det funkar ju alldeles utmärkt på bensintankar som blivigt "maskätna" kan ju göra det seriöst behöver ju inte bara kladda på -värt ett försök kanske
annars är det väl bara att tillverka ett eget i tjockare material-då kanske diffen håller längre oxå!
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #638 skrivet: oktober 19, 2008, 16:14:25 »
tyvärr har jag redan provat med ny tätning och flänstätning på båda sidor.. samt att locket är så gott som nytt .. o det är lackat som allt annat under bilen med silverhammarlack..  ingen rost här inte..

så vettifaaan varför det läcker =(... men ska ta o krypa under o göra försök 4 på tisdag.. så jäklar om de inte ska gå o bli tätt =)


ska se om de inte hinns med lite bilduppdate efter detta sen ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #639 skrivet: oktober 26, 2008, 09:31:27 »
då var det dags!!! en bild update!! =)

haha ja du.. vart ska vi börja?? 
ett nytt kallstartssystem har ju iaf monterats.. med en extra kallstartsspridare som är monterad på ovansidan av insuget. denna spridare är inkopplad på fuelrailen med en Banjo- T koppling från den andra kallstarten. med lite relän osv så startar den nya samtidigt som den gamla o simsalabim.. nu startar bilen helt klockrent även när det är kallt =) yehooo =)

vi kör lite bilder från detta bygget..  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..