Författare Ämne: volvo 360 gl  (läst 393802 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #800 skrivet: november 03, 2009, 22:54:25 »
frej tackar det är i original höjd men man kommer inte att de så mycket blad fjäder ändå pga bak spoilern..

ni får några bilder till när fästet är kittat och sprutat med underredsmassa har även monterat i hop det dock inga bilder på det.. sen byggde jag även växelåds upphängning då ett av dem gamla hade gått av :o ja tog en universal biltema kudde och hängde lådan i den (som frej har gjort)

Bra jobbat!

Ah just det du har ju din feetingspoiler att dölja saker bakom  :P

Ja visst är det smidigt att använda biltemakuddar och ett plattjärn till växellådan! Blir lagom hårt oxå tror jag. Lite mer vibrationer än original vill jag minnas men inte så man tänker på det efter några dagar.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #801 skrivet: november 04, 2009, 20:27:50 »
feetingspoilern är bra... ja tyckte det var ganska smart med kuddarna och lite platt järn..okej gött att de inte blir för stumt...
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #802 skrivet: november 22, 2009, 21:09:06 »
fick gjort lite i fredags kompisen kom för bi så vi lyfte ur motorn och börja riva isär den. sen tog vi lite paus och gick in och kolla lite på blocket kompisens syster behövde en bil hitta en i 740 i borås som vi åkte ner och hämta och sen blev jag kvar hos kompisen hela lördagen men nu när jag kom hem i dag så slipade ja ner och lackade lite prylar. :)

bild 1,2 motor ur

bild 3 b230 block klart för ihopmontering

bild 4 lackat lite grejer

röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #803 skrivet: november 28, 2009, 18:11:03 »
har hänt lite nu i veckan dock inget i helgen.

har slaktat b200 på de som jag vill ha dock inga bilder på det.. :-[

bild 1 motor med vev stakar och kolvar i

bild 2 låda med lite lackade prylar

bild 3 ny vatten pump och koppling (kanske tråkigt med bilder på låder)

bild 3 satt upp hållare för rost lösning med mera slipa ha en massa burkar överallt
« Senast ändrad: november 28, 2009, 18:15:25 av Paq »
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #804 skrivet: november 30, 2009, 22:50:13 »
Kul att du lägger tid på att lacka minsta pryl på motorn  :D

Keep up the snyggwork
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #805 skrivet: december 02, 2009, 20:55:48 »
när man gör nåt kan man lika gärna göra det ordentligt.. kan även meddela att ett E (svanhals) insug ligger i garaget och väntar på kärlek.. ;D skall se om farsan kan hjälpa mig att svetsa fast spridar hållare på det. om vi nu kan göra de annars får man la hitta nån som kan utföra det.. tror bilen blir rickigt kul är den blir klar b230 allt nylackat och fräscht 531 topp planad med vx3 kam E insug extraktorgrenrör 2,5 tums system med en fullflödes dämpar och så lite högre bränsle tryck för etanolen oxså  ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #806 skrivet: december 02, 2009, 21:14:43 »
när man gör nåt kan man lika gärna göra det ordentligt.. kan även meddela att ett E (svanhals) insug ligger i garaget och väntar på kärlek.. ;D skall se om farsan kan hjälpa mig att svetsa fast spridar hållare på det. om vi nu kan göra de annars får man la hitta nån som kan utföra det.. tror bilen blir rickigt kul är den blir klar b230 allt nylackat och fräscht 531 topp planad med vx3 kam E insug extraktorgrenrör 2,5 tums system med en fullflödes dämpar och så lite högre bränsle tryck för etanolen oxså  ;D

Blir mumma det Paq!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #807 skrivet: december 06, 2009, 13:56:36 »
har fått lite gjort i helgen monterat nästan hela motor saknar en topp och motor kuddar :-[
sen lacka jag ventilkåpan och polerarde volvo blev rätt snyggt...de är la de som har hänt.. :)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #808 skrivet: december 06, 2009, 18:16:59 »
Snyggt jobbat, men en topp kan väl inte vara så svårt att hitta på blocket eller diverse forum?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: volvo 360 gl
« Svar #809 skrivet: februari 05, 2010, 22:01:29 »
länge sen de hände nåt här..pga garage flytt och lite andra grejer men nu är man på banan igen... har lackat dom ställen som jag har rost lagat och så har jag troligt vis hittat en 531 topp som jag kan få billigt..

lite bilder på ny lack.. och några bonus bilder på farsans nya projekt en Mercedes 180 skett frän.. dock en del jobb men...

brosan har förövrigt bytt traktor igen och den har vi oxså fixat i ordning och lackat om... en kapad Volvo 142
« Senast ändrad: februari 05, 2010, 22:04:05 av Paq »
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #810 skrivet: februari 09, 2010, 21:43:16 »
Snyggt lackat och bra trollat med batterihyllan!

Mercan kan nog bli frän den med!  :)

100-poängsfrågan: Hur gjorde du för att få bort vänster vindrutetorkare vid ombyggnad till singel? (Jag körde singel ett tag men då satt vänster kvar för att mekanismen var original i övrigt)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360 gl
« Svar #811 skrivet: januari 22, 2011, 00:21:36 »
100-poängsfrågan: Hur gjorde du för att få bort vänster vindrutetorkare vid ombyggnad till singel? (Jag körde singel ett tag men då satt vänster kvar för att mekanismen var original i övrigt)

Frågar igen, se ovanstående.

Samt passar på att undra lite fint hur det går med din räserspis och bilen i övrigt  :P

Sista frågan, hur har du rostskyddat din vindrutebalk invändigt efter rostlagningen?
Vet inte om du läst det men jag fick bytt hela min balk. Skulle gjort som dig och lappat och lagat men min var så dålig så det var totalt helt omöjligt att utföra en sån renovering på min bil.
Sen efteråt drog jag i massa rostskyddsolja med kompressor och spruta med lång slang och munstycke med flera hål i.

Hejs svejs
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.