nu så ska ja få tummen ur o uppdatera lite åt er igen =)
som Frej önskade så hivar jag med lite bilder på avgaset..fick ju som sagt gör en liten extra krök på det för att det högra reaktionsstaget skulle gå fritt. har dock inte fått ner bilen på backen så vet inte om de fortfarande "tar i" eller så.. men de tar vi då som sagt =)
iaf så la jag hela avgaset i en "jigg" på backen..för att sedan kapa bor den delen som skulle ändras.. på så sätt så passade hela avgaset perfekt efter rörböjningen =) smidigt..
sen så fick jag ihop hela bakvagnen med bromsar o vajrar o allt.. skönt o va klar där =) tycker själv de börjar se jäkligt fint ut där bak nu me all färg o grejjer
sen var det dags o riva framvagnen.. de främre "reaktionsstagen" såg fan inget vidare ut alltså =/ så tog med grejjerna in till jobbet o glasblästrade och fixade till nya bussningskoppar..var på bilia o köpte nya bussningar oxå =)
sen efter ett antal svordommar o svettpärlor så fick jag tillslut ner höger fjäderben. fyyy fasiken va spindelleder o div bult satt fast!!!
men våld löser oftast gamla bilars dåliga humör
åkte sedan en sväng till bilbuttrix o insakaffade ett par sierra fjädrar.. var aningen hårdare än dom gamla
när jag sedan plocka ur insattsdämparen ur framdämparen så blev ja lite paff.. fick med mig hela kolven o packningar o hela köret ut!! whataaa tänkte ja.. men efter ett telefonsamtal med peter så kunde de tydligen vara så i vissa dämpare =).. är bara att byta oljan i hela den o stoppa tillbaka allt =) MEN först ska jag ta med kolvstångarna in till jobbet o svarva av dom =)
sista bilden... någon som kan gissa vilket märke som härskar på garageuppfarten ?? lillebror, jag o far i rätt åldersutveckling