Författare Ämne: Kupevärmare, fråga  (läst 2637 gånger)

user

  • Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Kupevärmare, fråga
« skrivet: december 13, 2005, 16:43:45 »
Hur länge bör man ha den inkopplad? Har skaffat mig en, + utomhustimer, men vet inte vad jag ska sätta den på.. en timme? mer?

Aldrig haft värmare förut.

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:Kupevärmare, fråga
« Svar #1 skrivet: december 13, 2005, 17:09:27 »
Vill du att rutorna ska vara tinade så blir nog 45-60min bra... lite beroende på hur kallt det är då!
Jag kunde styra det där innifrån förut så då satte man alltid igång den när man klev upp så var den varm när man körde till jobbet ung. 45min senare.
/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

user

  • Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Kupevärmare, fråga
« Svar #2 skrivet: december 13, 2005, 20:27:11 »
Vill du att rutorna ska vara tinade så blir nog 45-60min bra... lite beroende på hur kallt det är då!
Jag kunde styra det där innifrån förut så då satte man alltid igång den när man klev upp så var den varm när man körde till jobbet ung. 45min senare.
/Anders

Okej, testar 60 min då.. Går upp 30 min innan jag åker så att sätta igång den då blir lite tight :)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Kupevärmare, fråga
« Svar #3 skrivet: december 13, 2005, 22:39:42 »
Min startar runt halv sex på morgonen och jag far strax efter halv sju så en dryg timme kör jag. När smällkalla vintern kommer räcker det inte tycker jag men den här årstiden när det är rätt så milt ute räcker det med runt 50 minuter tycker jag.
Sånt där beror ju på effekten på kupevärmare och motorvärmare också, prova dig fram till en tid du tycker är lagom. Har du en fast kostnad för motorvärmarstolpen kan ju 4-5 timmar vara lagomt  ;)
Förare TEAM EGON RACING