Här kommer en bild för er med Servostyrning.
Har smält in en bild på GustavT:s bil med servostyrning som ni kan se på röret på styrväxlen. Resten av bilden utanför de gula avspärrningarna är bara min bil. Ser ut att funka nu även med extraktor + servo.
Skulle det bli tight går det ju bocka om servoröret lite. En värmeplåt i mellan så som på min bil skulle nog inte vara fel för att inte få varmgång i servooljan.
Hade Gustavs bil varit kry i motorn hade vi monterat röret på hans bil istället men eftersom jag ville prestandatesta noggrant med så gick ju inte det.
Har pratat med Timos idag, mailade dem bilder och info om hur fel det är på utgången av extraktorn.
De ska göra nya rör med detta i åtanke. Vet inte varför det blivit fel, principen är ju enkel:
Motor, sprängkåpa och transaxel sitter ju ihop, stumt. Extraktorn sitter stumt på motorn.
Avgassystemet ligger ju i linje med vevaxel, transaxel osv. Alltså ska utgången på extraktorn ligga exakt rakt under centrumlinjen på motorn. Detsamma med vinkeln. Ändå är det snett och förskjutet på utgången på "min" extraktor.
Jimmy återkommer via mail till mig när de grubblat klart och fortsätter tillverkningen. Hoppas bara att det blir rätt från och med nu och att vi inte behöver prova ett rör till innan serieproduktion påbörjas, eventuellt kan nästa/en första köpare bli ny försökskanin och säga OK till fortsatt tillverkning.
Mvh Frej