Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Pontus_ohlert

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8
1
Klubben / SV: Kallelse till årsmöte
« skrivet: december 15, 2011, 03:54:15  »
OKej suttit och läst igenom  Utdrag från Årsmötet och, jag kan hålla med om att jag inte har varit speciellt aktiv, och ber om ursäkt för att jag inte har skrivit något tidigare,
 
Sen är det också så att jag bor längst ner i skåne och har svårt att ta mig till våra träffar pga distans

Har  ock inga andra invändningar om det ni tog upp på mötet och jag får helt enkelt skylla mig själv som varit så upptagen på andra fronter än detta :/

Take care and do a good jobb

2
Klubben / SV: Kallelse till årsmöte
« skrivet: december 05, 2011, 01:37:48  »
'Mefistoles som ordförande

Sen röstar jag för mig själv "Pontis_Ohlert" och frej och zyklon för övriga platser samt peter som aktivitetsansvarig

3
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --FilmUpdate 150811--
« skrivet: augusti 25, 2011, 20:04:36  »
Grymt bra jobbat Filip... När skall Eliten komma ner o mecka färdigt min bil :D ..

4
Säljes / SV: Projekt + en heldrös med delar"SLUMPAS"
« skrivet: juli 03, 2011, 04:00:04  »
Jag har Reflektorer och och ett obearbetat svänghjul Gief Bud

5
Säljes / Projekt + en heldrös med delar"SLUMPAS"
« skrivet: juni 28, 2011, 05:28:08  »
Hello nu är det dax o rensa upp i garaget och jag börjar plugga till hösten och måste därför sälja min käre bil som skulle bli mitt drifting projekt.

Bilen i sig är en Volvo 363  Helt rensad på inredningen  och just nu uppallad och är ej körbar så den måste hämtas på släp. Allting som behövs medföljer i lådor plus en hel drös med delar  

Allting slumpas bort för 1000kr om det hämtas i juni månad

Urval av grejer som följer med är Bakaxel från en 740 ett block 2 motorer turbo Intercooler Dumpventil tryckrör Linjär BTR skruvar kolvar en massa massa mer prylar
Bilen finns i Södra skåne!

6
Snyggt ;) Så när ska du börja med massproduktionen ?

7
Bekkis har du bild på blocken ?

8
o dem ser bra ut isåfall är det som hittat kapitänen

9
Köpes / K: Stakar och kolvar till B230ET möljigtvis en bra koppling
« skrivet: april 24, 2011, 12:48:39  »
Jappp jag söker då delar till min numera Sönderkörda gammla B230ET som dock har fått ett nytt block Också ET men behöver FT/FK stakar  och kolvar

Samt hade en koppling inte suttit helt fel

Växellåda om någon har det kanske.


Mvh Pontus

10
Historiska träffar / SV: Klubbträff i samband Elmia 22-25 april!?
« skrivet: april 24, 2011, 03:38:16  »
var där idag med några polare  soåg dock inte en enda 300 :/ .. köpte däremot en 300Powerclub skylt ;)

11
Historiska träffar / SV: Klubbträff i samband Elmia 22-25 april!?
« skrivet: april 22, 2011, 08:05:27  »
Funderar på att köra upp själv o sova över på något sunkigt hotell i närheten  men vet inte :P

12
Projekt / SV: 360 Turbo "OMBYGGE efter Kabelbrand och lagerras"
« skrivet: april 20, 2011, 20:19:04  »
Näfan Lön imorgon o Elmia på fredag

13
Foto/Film / SV: Tyskarna från hestra startar en löklåda
« skrivet: april 19, 2011, 21:33:19  »
Haha :D

14
Projekt / SV: 360 Turbo "OMBYGGE efter Kabelbrand och lagerras"
« skrivet: april 19, 2011, 20:32:03  »
Kan ju säga att det är ju inte bra med MS:et iaf ser ut som det blir en ny box Och ny kabeldragning. Aja blir o beställa hem ett MS3 V3.57

15
Historiska träffar / SV: Klubbträff i samband Elmia 22-25 april!?
« skrivet: april 18, 2011, 20:02:45  »
själv måste man vara tillbaka i skåne senast 20.00 så hinner inte närvara vid träffen

16
Projekt / SV: 360 Turbo "OMBYGGE efter Kabelbrand och lagerras"
« skrivet: april 18, 2011, 20:01:04  »
HE******E Ko ben  ...

Var ute i dag o körde lite med Bilen efter att den stått i stilla  i 5 veckor .

 .. Laddar batteri kopplar in datorn sätter igång loggen och startar upp motorn.

Allting är bra oljetryck bränsletryck  Lambdavärde och 0.7 bars Laddtryck

låter bilen stå igång 10 minuter innan jag tog en runda Kör sakta ut ifrån garaget   och kör ut på vägen o drar lugnt upp till 4500 varv  allting ser bra ut   kör C:A 800 meter när det börjar ryka  från motorutrymmet och sen började motorn Rassla o rökfyllde hela området .

Iaf bogserar bilen till garaget och plockar av turbon  . Japp bara att konstatera att den är ungefär lika effektiv som ett elverk tankat med vatten

Sen möärkte jag att Pluskabel till MS:et Hade börjat brinna ... Vilket i sig är konstigt  Då där sitter en 7.5 Säkring
iaf plockar av boxen och öppnar och till min fasan ser jag att  Kretskortet är nersvärtat :/ ...

ingen bra början på denna vecka Och  viller så gärna bara köra skiten rakt in i ett träd men hindrade mig själv i sista sekund :P

17
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: april 16, 2011, 19:33:34  »
Nån sa att det va fredag igår Dock inget jag kände av :/ ...

18
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 15, 2011, 17:56:16  »
Zyklon Hur många Packningar Skicka du iväg förra säsongen  ? Speciellt på en o samma dag :P

19
Klotterplank / SV: underbar släkt man har *suck*
« skrivet: april 12, 2011, 20:53:20  »
Hahah låter ungefär som min far när han skulle byta bromsklotsar bak på sin V40 och hade plockat av Ok o allting utan ATT SPÄRRA BROMSPEDALEN FÖRST! "Han fick inte in kolven". Sen ringer han o frågar om jag kna hjälpa honom.

Dyker upp o börjar gala på honom och säger att man måste skruva tillbaka kolven  i oket för att handbromsen  vajern är kopplad till oket . Sen fick jag lufta hela systemet!...

ibland undrar jag var jag fick halva min intelligens ifrån

20
Klotterplank / SV: Fan va arg jag blir när...
« skrivet: april 12, 2011, 20:48:33  »
när man kommer ut i garaget och inser att någon har varit o stulit Verktyg plus 2 turboaggregat  ett söndrigt 940 T-grenrör Dumpventil  Helt jävla addon kit och ingen i närheten har sett något skumt ...

21
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: april 11, 2011, 19:49:59  »
Hellre kvalité framför kvantité eller hur är det man säger :D dock blir man så avundsjuk när man själv inte har råd o bygga 3/6 delar av allt du gjort zyklon

22
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 03, 2011, 00:27:40  »
har en enklare lösning ;D , köp min å uppgradera den  :P   

Är ju inte riktigt samma feeling som att bygga eget precis xD

23
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: mars 31, 2011, 21:05:55  »
Snygg Kabeldragning när ska du dra min ;)

24
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: mars 28, 2011, 20:47:30  »
asså  nä nu vill jag ha välbetalt jobb o massvis med tid så jag kan bygga värre än Dig Knotan

25
Klubben / SV: Kallelse till styrelsemöte
« skrivet: mars 28, 2011, 19:13:13  »
jag stannar gärna kvar som moderator om det går för sig och nominerar mig till övrig styrelse medlem

26
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: mars 28, 2011, 18:53:07  »
Akta så du inte blir ett ljushuvud

27
Historiska träffar / SV: Bromsbänks dag lör 9 juli 2011 !
« skrivet: mars 26, 2011, 08:28:13  »
Den går inte igenom Besiktningen iaf

28
Historiska träffar / SV: Bromsbänks dag lör 9 juli 2011 !
« skrivet: mars 23, 2011, 23:50:54  »
Biltransport* Från solstad bil eller va det heter.... jo han klara sig.....

29
Historiska träffar / SV: Bromsbänks dag lör 9 juli 2011 !
« skrivet: mars 23, 2011, 00:00:10  »
Bilen e fan startklar o allt men vad fan sprutet klyddar och har ingen databox till min orginal härva  och på allt det så har killen som skulle köra med sin Saabtrailer kört chicken race mot en lastbil

30
Trimning / SV: B230ET Trimtips... Lågbudget
« skrivet: mars 14, 2011, 09:35:08  »
Elleshar: tack för tipset .. ska höra med våran Gud om han har några stakar till övers :P

31
Historiska träffar / SV: Bromsbänks dag lör 9 juli 2011 !
« skrivet: mars 06, 2011, 23:47:20  »
fan att bilen står utan motor och inredning men skulle ni tillåta andrmodeller så kommer jag med Proben

32
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 010311--
« skrivet: mars 05, 2011, 17:31:35  »
Ser bra ut! Putsbög som vanligt också men jag kan inte glömma när detta bara skulle vara ett Snikbygge *host**host*

33
Trimning / SV: B230ET Trimtips... Lågbudget
« skrivet: mars 05, 2011, 17:29:46  »
äsch kör på orginal tills skiten smller sen läggerköper jag ny motor och bygger på sålänge

34
Trimning / SV: B230ET Trimtips... Lågbudget
« skrivet: februari 06, 2011, 11:25:39  »
Drömmen hade ju varet antingen ett senare FT eller FK block med H-Profil Smidda kolvar, Balanserad vev och lättat svänghjul men eftersom Driftsäsongen snart går igång så  Måste jag ha ihop en motor ASAP och Har då en Helt Delad B230ET från den gamla 740Turbo  Dvs -86 om jag inte har helt fel för mig

35
Trimning / B230ET Trimtips... Lågbudget
« skrivet: januari 25, 2011, 10:11:48  »
Hej jag håller just nu på att bygga ihop min B230ET och skullebehövt lite tips .. Ska jag satsa på Hprofil o smidda kolvar eller köra på orginal  Änsålänge ?

36
Projekt / SV: Turbokonvertering av 360.. Nu version 4.0! --BildUpdate 150111--
« skrivet: januari 19, 2011, 13:44:41  »
Ser  fint ut :) .. putsbög som vanligt allt ska vara blankt o fint :D

37
Klotterplank / SV: Vad gör du just nu??
« skrivet: december 21, 2010, 23:00:42  »
Tänkte laga Biffar  och som pålägg til det Lite jordnötsmsör Ost och Ägg :D

38
Klotterplank / SV: Ny bil inköpt
« skrivet: december 21, 2010, 22:58:52  »
Nej en tjejkompis som tröttat på att fördelaren går sönderhela tiden ::P... lätt fixat med en HEI modul från usa

39
Klotterplank / SV: Ny bil inköpt
« skrivet: december 17, 2010, 17:32:48  »
funkar rätt bra ... fick den för 12 000 så det va billigt :D

40
Klotterplank / Ny bil inköpt
« skrivet: december 16, 2010, 01:50:49  »
har köpt en Ford Probe Gen 2 V6:A -94 Usa import;)....

Blir Min Glassätarbil till sommaren

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8