Drömmen hade ju varet antingen ett senare FT eller FK block med H-Profil Smidda kolvar, Balanserad vev och lättat svänghjul men eftersom Driftsäsongen snart går igång så Måste jag ha ihop en motor ASAP och Har då en Helt Delad B230ET från den gamla 740Turbo Dvs -86 om jag inte har helt fel för mig
Köp ett par h-profilare bara.. Det är ju bara att spara dom och sätta i en nyare motor senare. Dom kostar ju inte mycket idag. Volvos rödblockare är ganska bra balanserade original så det är väl inget du behöver lägga några pengar på. Ska du köra med original koppling och original sprutet är det inte mycket man kan lätta svänghjulet.
Jag hade satsat på vettiga stakar, kamaxel och en bättre turbo och koppling. Framförallt stakar eftersom du ska vålda med motorn.
Så budget är det inte direkt utan det blir väl som billigast runt 10-15.000kr.. men o andra sidan. Säg att du gör en mindre renovering av motorn och sen kör ras pga svaga stakarna så landar du väl inte så långt ifrån samma summa pengar innan du fått ihop en ny standard motor.