Det är inte så svårt med lite våld men svårt att beskriva med ord men jag kan ju försöka.
Först tar du bort stereon, plasten runt stereon siter oftast med två skruvar som du slipper till när du tagit bort stereon, den kan ibland också ha en plasthake på var sida men det ser du när du tagit ur stereon, finns ju lite olika modeller på plastskivan runt stereon jag köpte en från biltema en gång o den va gjord av plåt.
Sen drar du bort fläcktknappen o knapparna till värmereglagen.
Plastpanelen vid värmereglagen är bara dit tryckt så den är bara att dra bort om du hjälper till med en liten skruvmejsel att haka ur plastsnäppena (som du slipper till nerifrån när plasten runt stereon är demonterad) samtidigt som du drar den utåt.
Det finns en plåt på liggande mellan stereon o värmereglagen om du skruvar loss den kommer du åt lite bättre med mejseln, den sitter med två skruvar när du lossat dom är det bara att dra plåten rakt ut.
Sen tar du bort knappen till varningsblinken, det är bara att föra in en liten skruvmejsel under knappen o dra ut den.
Nu är det bara att ta bort panelen runt fläktgallren, de är också bara dittryckta så du gör likadant som med värmereglagspanelen.
Om jag inte minns helt fel så sitter ska fläktgallren bara va att lyfta bort nu.
Ska du måla plasten runt askkoppen o klockan också måste du riva ut hela instrumentbredan och det tar några timmar, men det är ju bara smala kanter kvar runt askkoppen när du tagit bort klockan o tändaren så det kan du ju måla på stället om du täcker bra.
Lycka till!!!