Författare Ämne: Operatörslåst mobiltelefon  (läst 2745 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Operatörslåst mobiltelefon
« skrivet: augusti 14, 2007, 11:29:57 »
Telia vägrar låsa upp min telefon innan 8 augusti 2008, nu ska jag flytta och måste byta operatör, men jag vill helst inte byta telefon.
Har hört att det finns andra mindre nogräknade personer som säljer upplåsningskoder? Eller kanske rentav nån vänlig själ som ger bort dom gratis?  ???

Telefonen är en Sony Ericsson K800i och jag skulle verkligen uppskatta tips på hur man kan lösa mitt lilla problem  :)
Förare TEAM EGON RACING

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Operatörslåst mobiltelefon
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2007, 16:36:08 »
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Operatörslåst mobiltelefon
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2007, 16:43:54 »
Nackdelen med SE's telefoner är att det inte räcker med att knappa in en kod för att låsa upp utan du måste lämna ifrån dig telefonen för mjukvaruändringar.

Se t.ex. http://www.mumien.se/catalog2/index.php

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.