Hej wolf och välkommen till 300 Power!
Först vill jag be dig att inte bara skriva med stora bokstäver. På internet tolkas det som att man SKRIKER!

Angående tändningen. Har du brytarspetsar i fördelaren så vrider du bara på fördelaren fram och tillbaka för att ändra tändläget.
Har du en fördelare utan brytarspetsar och en tändmodul som det står Renix på som har en sladd till en givare bakom motorn så kan du inte ställa tändningen. Man kan få någon grads skillnad genom att vända "plus och minus" på givaren dock.
Och ja, det går att byta till 5-växlad låda. Men du blir tvungen att byta diffhuset/bakaxelklumpen också pga. att den skiljer i längd pga. att den är anpassad efter respektive växellåda.