Författare Ämne: Bromsbackar  (läst 2904 gånger)

ghoststrokes

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 30
  • Liket lever :-)
    • Visa profil
Bromsbackar
« skrivet: februari 03, 2013, 21:44:06 »
Hej!

Någon som vet vilken diameter som gäller om man söker bromsbackar till en 340- 84 med B14 motorn. Söker man på Meca så står det 203,2 mm  samt bredd 38 mm. NU är det så att jag inte riktigt litar på vad det står eftersom man inte vet när vissa ställen uppdaterar sina listor på bilar som knappt finns längre, och det har hänt förr att delar till B14 motorn buntats ihop med de större motorerna, vilket lett till hastiga kräkningar när man försökt montera delen. Så, ni som käkar olja till frukost och startgas till lunch, har ni någon egen erfarenhet om vilka mått som gäller? Tacksam för snabbt svar!
Simma lugnt!
« Senast ändrad: februari 03, 2013, 21:57:50 av ghoststrokes »
Nej, jag är ingen horsepundare, det är bara min bil som skjuter...

ghoststrokes

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
SV: Bromsbackar
« Svar #1 skrivet: februari 03, 2013, 21:54:30 »
Tillägg!
Vill absolut inte kasta skit på Meca som jag tycker är superbra och mycket hjälpsamma. Det var inte dom som gjorde sig skyldiga till att blanda ihop äpplen och päron utan ett annat ställe. Jag vill bara göra en extra koll eftersom det finns så mycket kunnigt folk på detta eminenta Forum :-)

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
« Svar #2 skrivet: februari 03, 2013, 23:07:10 »
Enligt min Haynesbok så är trummorna på B14-bilarna 203,2mm innerdiameter när dem är helt nya och trummorna till B19/200-bilarna så är trummorna 228,6mm innerdiameter när dem är helt nya.

Så det måste ju vara rätt bromsbackar på Meca när det står att dem är 203,2mm  :)

Det står inget om bredden på backarna. Men finns bara två olika bromstrummor och backar till våra bilar.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

ghoststrokes

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 04, 2013, 03:04:07 »
Misstänkte det också :-)  Bra med en extra koll dock. Stort tack för ditt snabba svar!
/G