Ja, 300-serien är faktiskt riktigt kul att köra, fast jag kan inte säga om den är roligare än en A6, för en sån har jag aldrig kört. Men kul är den i varje fall.
Hur mycket den drar beror väl främst på hur tung fot man har samt vilken motor som sitter i bilen. Det som är viktit att kolla på ilen är rosten, rosten och den förbenade rosten. Det är oftast rost som tar död på 300-serien. Sen kan man väl kolla allt annat också som man kollar när man köper bil dvs: bromsar, lampor, hel/halvljus, alla växlar inklusive backväxel, värmen i bilen, hur känns växellådan?(trean kan skrapa lite när man lägger i den, har gjort det i ala mina 360in, inget värre borde det ändå vara). Leta efter läckage, vatten, olja. Hur ser oljan och vattnet ut? Är däcken i skick. Och glöm för allt i världen inte bort att krypa ner på marken och se hur den ser ut under, en liten titt skadar aldrig. Det som oftast rostar är dörrar och skärmar/hjulhus samt nedersta kanten längst fram på bilen. Botten brukar klara sig rättså bra.
Där har du några tips om bilen.
http://www.300power.com/historia.htm Där finns mycket info om modellen.
Lycka till!