Författare Ämne: Photoshop: Styling  (läst 13685 gånger)

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
Photoshop: Styling
« skrivet: mars 11, 2012, 21:13:39 »
Gjorde misstaget att plocka bort fronten och bumpern bak på 345an... Aj aj nu blire fler timmar i garaget!!! Upptäckte ju att den skulle bli gode mycket vackrare om man fick göra sig nå egna stötfångare och kanske hela nosen fram

Jag tänkte mig nåt sånt här bak, har bara vänt bakluckan och satt den nere och sen mörklagt där lysena sitter och satt in runda lysen. Tänkte mig att i verkligheten gör man en liknande kofångare fast mer "bulkig" och lysena ska vara säg 5 cm höga

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Photoshop: Styling
« Svar #1 skrivet: mars 11, 2012, 21:24:58 »
BMW-front, bara för att få idéer

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
« Svar #2 skrivet: mars 11, 2012, 21:33:54 »
Golf gti front. Funderar på runda lysen fram men en mer avrundad stil än gtin

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
« Svar #3 skrivet: mars 12, 2012, 08:50:09 »
Toyota AE95 front

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: mars 14, 2012, 00:24:23 »
Har inte hunnit skriva här än (väntar på att jag ska få till min nästa update med en liten ny twist på min egen bilrumpa).

Din photoshopmod med runda bakljus och snygg nederdel är ju inte fel. Fronterna sågar jag nog rakt av allihop men det är ju mest pga. att jag uppskattar din bil som den är original med dom gamla strålkastarna osv.

Vet inte vad du vill med din bil men det mest solida tycker jag är att ha en fräsch originalbil och sen kanske krydda med tuffare hjul och lite sänkning snarare än att röra till det med styling eller dåliga ombyggnader. Men ta inte åt dig av detta då jag bara ventilerar mina egna tankar som eventuell influens till dig.

Vill du bygga om fronten och ändå har runda bakljus kanske dubbla runda alfa-ljus av någon äldre modell passar bra? BMW blir lite för mycket BMW eller för modernt känner jag spontant!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
« Svar #5 skrivet: mars 14, 2012, 10:40:54 »
Jag håller absolut med dig, jag tror också på runda ljus. I första hand blir det tillbaka med original men jag gillar verkligen bakändan med runda ljus och utan stötfångare, jag tycker dock att det måste vägas upp på framändan på något sätt. Jag var också inne på runda ljus och dessutom ganska stora ena, ska kika på alfan få se hur den ser ut! Just den här modellen av 300-serien har rak front så det är enkelt att bygga olika frontar till den. Att ta bort kofångaren och lämna original-ramen och lysena ser lite konstigt ut eftersom de hamnar så långt upp, jag hade gärna gått med en look som är lite rund framtill, typ audi S4

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #6 skrivet: mars 15, 2012, 20:57:18 »
Just den här modellen av 300-serien har rak front så det är enkelt att bygga olika frontar till den.

Jasså? Min 360-kaross av senast slag är ju mer båtformad/plogformad både fram och bak!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
« Svar #7 skrivet: mars 15, 2012, 21:10:41 »
Jo gamla fronten är så gott som platt, det enda som egentligen sticker ut är grillen och kofångaren.
Syns tydligt på min senaste sidobild i min projekttråd.

OffTopic:
OlleR: Om du byter front så vill jag gärna köpa din grill av dig, min grill är sprucken så att ribborna är lösa på ena sidan av grillen.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

• Mycket aktiv medlem
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
« Svar #8 skrivet: mars 16, 2012, 14:00:00 »
Jag syftar på när du tagit bort alla lyktor osv, det är en nästan rak linje neråt om man bortser från kofångarfästet, det borde vara hemskt lätt att göra en ny front!

Grillen jag har på reservbilen är också sprucken och den som sitter på den blå är även den lite trasig ;/ I första hand ska jag göra klart den som "standard" så får vi se vart det bär iväg efter allt är betalt :)

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
« Svar #9 skrivet: mars 16, 2012, 17:36:53 »
Jag syftar på när du tagit bort alla lyktor osv, det är en nästan rak linje neråt om man bortser från kofångarfästet, det borde vara hemskt lätt att göra en ny front!

Grillen jag har på reservbilen är också sprucken och den som sitter på den blå är även den lite trasig ;/ I första hand ska jag göra klart den som "standard" så får vi se vart det bär iväg efter allt är betalt :)

Jaha du menar så, jo det är ju nästan helt rakt om man tar bort fronten.

Ok. Verkar vara vanligt med spruckna grillar :-\
Jo det är ju klart. Har man inga pengar så är det svårt att bygga om.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75