Författare Ämne: Problem med helljus.  (läst 2161 gånger)

lewke

• Gäst
Problem med helljus.
« skrivet: augusti 02, 2005, 00:46:23 »
Hejsan.

Har precis köpt en 360GLS 1985 som jag är mkt nöjd med.
Dock har jag 2st fel på den, ett som är obetydligt egentligen, och ett av lite större vikt.

1. När ljusomkopplaren står i löfe 0 så är halvljuset tänt, och helljuset fungerar som ljustuta. Slår man över omkopplaren i läge 2 så ska ju halvljuset lysa och helljuset ska förbli draget då man drar i spaken, så är inte fallet.

På läge 2 lyser samma saker som på läge 1, dvs parkeringsljuset. Helljuset förblir ej heller draget. Har kollat säkringar o sånt, och det ser helt ut.

Någon som har förslag på lösning på detta i mina ögon rätt allvarliga problem?

2. Jag har ju en växlingsindikator som det så vackert heter originalmonterad, denna fungerar inte, ej heller lampan som ska lysa när man har lite bensin kvar, är detta något standardfel eller?

Mvh. Mattias

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Problem med helljus.
« Svar #1 skrivet: augusti 02, 2005, 09:31:02 »
Det du kan kolla är spaken så att den fungerar ordentligt. Speciellt jordning. Hel/Halvljusreläet kan också vara en kandidat, men även säkringsboxen(!). Om det är boxen så blir det lite pill och framförallt dyrt om man köper ny. Begagnad är den inte billig heller.
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Problem med helljus.
« Svar #2 skrivet: augusti 02, 2005, 18:41:50 »
Skulle tippa på relät men precis som Wawe säger kan det bero på lite allt möjligt.
Vad är det för växlingsindikator du pratar om? Nån lampa som ska lysa beroende på växeln på automatlådan eller?
Såvitt jag vet är det inget standard fel att soppalampan inte funkar, är lampan hel? Har för mig att det är rätt så lätt att plocka ut instrumenteringen.
Annars är det nog bara att köpa en Haynes bok och mäta tankarmaturen skulle jag tro.
Lycka till!
Förare TEAM EGON RACING