Författare Ämne: Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?  (läst 5072 gånger)

360rules

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« skrivet: augusti 07, 2005, 22:51:14 »
Är nyfiken på vad ni skulle ta för pris för att göra om min 360 till Turbo med delar och allt?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2005, 20:17:45 »
Beror på vad du ska ha för delar. Ett bygge likande mitt eget skulle jag nog inte svartskruva ihop åt nån annan för en spänn mindre än 15 papp+delar.
Men då är det ganska välkänt att jag är en snål och girig människa också  ;)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2005, 22:08:13 »
Det förstår jag då det är mycket jobb. Man kan ju göra det lättare och köpa grenrör och turbo från en ltt 940 och skruva på. Sen btr från en 940 och spridare får man räkna på då man bestämmer ladd men minst 940 full tryck skulle jag tro.

360rules

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #3 skrivet: augusti 08, 2005, 22:28:06 »
Ok, ville veta vad det går på, men då tror jag att det blir väldigt bra jobb, så femton lappar skulle det gå på, synd att min bil är så rostig bara, tror ni det går att fixa så mycket rost, nästan hela hjulhuset fram är igenrostad....?

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #4 skrivet: augusti 08, 2005, 23:30:10 »
köp en ny framvagn bara
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

360rules

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2005, 11:44:13 »
Ok, men om jag köper framvagn är det hur svårt som helst att sätta fast, eller?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Vad skulle ni ta för pris för att göra om till turbo?
« Svar #6 skrivet: november 18, 2005, 13:52:41 »
Ok, men om jag köper framvagn är det hur svårt som helst att sätta fast, eller?

antagligen, om man vill ha bilen rak  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.